  • Data: 2004-08-19 12:32:09
    Temat: Re: Przeniesienie praw autorskich...
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Plutti" <redbat [USUŃ] @wp.pl> napisał w wiadomości
    news:cg22um$5dp$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > zdobiłem grafikę dla sklepu internetowego i właściciel chce aby przeniósł
    > prawa autorskie na niego. I teraz pytanie: czy to ma sens jeśli nie
    > podpisywałem z nim żadnej umowy o prace, umowy zlecenia czy o dzieło??? I
    > czy jeśli przeniosę prawa na niego to będę musiał w zeznaniu podatkowym
    > uwzględnić to drobne wynagrodzenie za wykonanie grafiki?

    IMO - z punktu widzenia zleceniodawcy ma sens- robi sobie koszty.
    Podpisywanie umowy na papierze na dobra sprawe nie jest konieczne.
    Przeniesienie praw majątkowych pozwoli Ci zastosowac 50% kosztów uzyskania,
    co w praktyce oznacza, że zapłacisz (zapłaci za ciebie zleceniodawca) ok 10%
    kwota na poczet podatku.

    Fires