    From: Olgierd <n...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejecie firmy i pracownikow
    Date: Tue, 11 Sep 2007 08:33:57 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 11 Sep 2007 08:18:53 +0000, Marcin Majchrzak napisał(a):

    > To wlasnie wciaz nie jest wiadome do konca.
    >
    > Domyslam sie, ze przy normalnym zwolnieniu nie ma sprawy i odprawa sie
    > bezwzglednie nalezy?

    Przy wypowiedzeniu umowy przez pracodawcę na 99% odprawa będzie się
    należała. Jeśli pracodawca da 23(1) kp i pracownik złoży oświadczenie o
    odmowie sąd będzie badał racjonalność decyzji.

    > Wlasnie sami jeszcze nie wiedza. To najwieksza niewiadoma. Maja sie
    > dowiedziec.

    To jest kluczowa sprawa. Bez tej wiedzy raczej sobie gdybamy tylko ;-)

    > Wydaje mi sie, ze przejmowanie pracownikow wg art 26 KP nie jest zbyt
    > korzystne dla nowego pracodawcy - wlasnie ze wzgledu na stare warunki i
    > ryzyko wyplacania odpraw dla niechetnych. Mam racje?

    Tak, ale jeśli to będzie akcja w rodzaju "my się dogadali" to wiele do
    powiedzenia nie ma. Jeśli paru pracowników poszłoby do sądu, z łatwością
    wykaże, że wypowiedzenia czy też nawet nakłanianie do porozumienia u
    poprzedniego pracodawcy to była naciągana sprawa.

    > Czy takie porozumienie miedzy pracodawcami jest jakos utajnione? Jak
    > sprawdzic w jakim trybie nastepuje przekazanie/wywalenie pracownikow
    > ZANIM cokolwiek podpisza?

    Z jednej strony takie rzeczy są objęte tajemnicą handlową. W pewnym
    momencie muszą powiadomić związki zawodowe.

    > Moze Czestochowa jest klasy pipidowki, ale to dosc liczna pipidowka

    W takim mieście sąd powinien mieć do czynienia już z przekazaniem
    pracowników.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/