  • Data: 2005-12-30 18:01:01
    Temat: Re: Przedawnienie (telekomunikacja) - pilne!
    Od: Olo <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Roszczenie z tytułu należności dotyczącej KAŻDEJ faktury biegnie
    > oddzielnie. Stąd jeżeli faktura pierwotna jest już przedawniona,
    > wierzycielowi zostaje jedynie dochodzenie należności z nieprzedawnionej
    > faktury korygującej.

    Ale zwróć uwagę na to, że zarówno pierwotna faktura, jak i korygująca do
    niej, odnoszą się do tego samego zobowiązania - usługi abonamentowej za
    konkretny miesiąc 2002r. Czy błędne jest zatem rozumowanie, że
    wystawienie faktury korygującej jest tylko korektą kwoty pierwotnego
    zobowiązania? Idąc Twoim krokiem, faktura korygująca generuje nowe
    zobowiązanie, dlaczego?
    W ten sposób wystawiając korekty można w nieskończoność ratować się
    przed przedawnieniem...

    > Rozumiem, ze w tym przypadku operator dochodzi (czy też próbuje
    > dochodzić) pełnej należności, wynikającej z pierwszej faktury plus
    > korekta. W tym przypadku IMO *) możesz spokojnie podważyć pierwsze
    > roszczenie jako przeterminowane.

    Pierwotne faktury z 2002r. są zapłacone, to o korektach z 2003r.
    dowiedziałem się teraz...Już pomijam fakt, że termin płatności faktur
    korygujących jest taki sam jak data ich wystawienia...

    Opcio