eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedawnienie (telekomunikacja) - pilne!Re: Przedawnienie (telekomunikacja) - pilne!
  • Data: 2005-12-30 17:47:08
    Temat: Re: Przedawnienie (telekomunikacja) - pilne!
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Olo napisał(a):

    > Wybacz, ale dalej nie mogę się zgodzić. Roszczenie stało się wymagalne z
    > upływem terminu płatności pierwotnych faktur. Dlaczego wystawienie
    > faktur korygujących powoduje rozpoczęcie biegu terminu przedawnienia od
    > początku? Przecież nie powstaje nowe zobowiązanie, po prostu skorygowany
    > jest błąd obliczeniowy.

    Roszczenie z tytułu należności dotyczącej KAŻDEJ faktury biegnie
    oddzielnie. Stąd jeżeli faktura pierwotna jest już przedawniona,
    wierzycielowi zostaje jedynie dochodzenie należności z nieprzedawnionej
    faktury korygującej.

    > Będę wdzięczny, jeżeli rozwiniesz swoją myśl, zależy mi na rozwiązaniu
    > tej sytuacji, a bardzo irytuje mnie postępowanie operatora
    > telekomunikacyjnego.

    Rozumiem, ze w tym przypadku operator dochodzi (czy też próbuje
    dochodzić) pełnej należności, wynikającej z pierwszej faktury plus
    korekta. W tym przypadku IMO *) możesz spokojnie podważyć pierwsze
    roszczenie jako przeterminowane.

    Istotne w tym przypadku jest, by wszelkie wpłaty były przypisywane
    należnościom z faktur. Należy więc na każdej wpłacie podawać numer
    faktury, której dotyczą. Jeżeli tego nie było, wierzyciel może je
    księgować w sposób dowolny (jeżeli nie zostało to określone np. w umowie).


    Więcej być może dowiesz się na grupie p.s.p.podatki. Tam jest paru
    księgowych ;-)

    M.


    *) Oczywiście sąd może się z moim zdaniem nie zgodzić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1