    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prowadzenie roweru pod wplywem niewielkiej ilosci leków
    Date: Thu, 13 Sep 2007 23:17:36 +0200

    Użytkownik "Piotr Z." <P...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1189716209.366823.132240@r34g2000hsd.googlegrou
    ps.com...
    On 13 Wrz, 22:35, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > chodzi mi o jazde na rowerze a nie jego prowadzenie

    Przepraszam, ale słowo prowadzenie skojarzyło mi się z marszem obok roweru.

    A zatem wracając do tematu, to teraz należy ustalić, o jakie lekarstwo
    chodzi. W art. 87 kw mowa o środku działającym podobnie do alkoholu. Do
    rowerów odnosi się §2 tego artykułu. Natomiast w kodeksie karnym mowa o
    środku odurzającym (dla rowerów ma zastosowanie art. 178a§2 kk). Ja tu
    widzę pole do popisu dla biegłego sądowego, który ustali, czy dane
    lekarstwo ma działanie odurzające, podobne do alkoholu (który de facto też
    odurza), czy też w ogóle nie podlega pod żaden z tych opisów.