    From: "mrrustle" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Protokół z wypadku drogowego
    Date: Tue, 15 Apr 2008 23:01:51 +0200

    news:fu34ar$4ua$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "mrrustle" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przy zakończeniu mandatem nie sporządza się protokołu, natomiast jest
    > notatka oraz zapisy w dokumentacji służby. W celu uzyskania dostępu należy
    > się skontaktować z pionem Ruchu Drogowego jednostki, która obsługiwała
    > zdarzenie. W mniejszych jednostkach może takiego pionu nie być i należy
    > się wówczas kontaktować z komendantem komisariatu lub kierownikiem
    > posterunku.
    Dzięki za odpowiedź!

    Ale może rozwinę ten wątek o szczegóły. Skąd w ogóle to moje pytanie. Otóż
    moja znajoma miała małe zdarzenie drogowe. Skręcała z drogi z pierwszeństwem
    przejazdu w lewo, w podporządkowaną. Wtedy gość z podporządkowanej przywalił
    jej w lewe drzwi. Nie ustąpił pierwszeństwa. Wezwany przez moją znajomą
    Policjant stwierdził jednak, po pomiarach, że to jednak jej wina (za mocno
    ścieła skręt) i zaproponował mandat 50 zł i rzecz jasna punkty karne. Kobita
    będąc w szoku przystała na to :) Jednak kiedy otrzeźwiała, to zaczęła mieć
    wątpliwości co do rozstrzygnięcia. Myślę jednak, że bez dokumentacji
    fotograficznej, której najprowdopodbnie nie ma, to trudno cokolwiek ustalić.
    Sama notatka napewno na nie wiele się zda, jeśli w ogóle ma prawo do jej
    wglądu.
    Rzecz się miała w małej miejscowości. Notatka jest na posterunku. Ma prawo
    zarządać wglądu (kopii) do tej notatki? Nie wiem też jak z możliwościami
    odwoławczymi. Zdarzenie miało miejsce niecałe 2 tyg. temu.

    Pozdro...