  • Data: 2004-07-16 13:04:21
    Temat: Re: Proszę o porad
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo ja wiem? Weksel uzupełnia się ręcznie. Udowodnienie, że pismo nie jest
    > wystawcy wydaje mi się możliwe. Jeśli na wekslu będzie data wystawienia, a

    To żaden dowód. Sam otrzymuje podpisane weksle, wypełnione wcześniej (przed
    podpisaniem, nie są to weksle on blanco) przeze mnie, z uwagi na to, że nie
    wszyscy potrafią i chcą wypełnić blankiet. Poza tym weksel można uzupełnić
    komputerowo.

    > wysokość zobowiązania będzie odpowiadała jakiemuś faktowi znanemu później,
    > no to udowodnić się da. Po za tym w wypadku firmy zawsze można na świadków
    > powołać pozostałych współpracowników.

    Moim zdaniem byłby to bardzo słaby dowód. Generalnie w wekslu ważne jest to,
    co jest na nim napisane, wszelkie zeznania świadków mają drugorzędne znaczenie.
    Poza tym w tej sytuacji mówimy o tym, że weksel wystawiony jest na sumę WYŻSZĄ
    niż być powinien, więc powiązanie go z jakimś istniejącym zobowiązaniem może
    być utrudnione.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl