  • Data: 2009-02-13 22:42:21
    Temat: Re: Prokuratura NAKAZAŁA zaknąć serwis?
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tolep <t...@g...com> pisze:

    > Za http://www.rp.pl/artykul/262702.html
    >
    > "Prokuratura nakazała właścicielowi serwera zamknięcie serwisu,
    > informując, że treści tam propagowane są sprzeczne z prawem. 15
    > października strona LBC przestała istnieć."
    >
    > Pominę zwyczajne wątpliwości co do fachowości dziennikarza, który to
    > napisał i przejdę do właściwej kwestii:
    >
    > 1. Czy prokuratura może nakazać właścicielowi serwisu cokolwiek? Na
    > jakiej podstawie?
    > 2. To sąd decyduje o na przykład środkach zapobiegawczych
    > 3. To sąd orzeka, co jest zgodne z prawem a co nie - wydaje mi się że
> [...]

    Prokuratura może bardzo często "skutecznie zastraszyć" sugerując że w
    razie niezwłocznego zaprzestania "łamiącej (jej zdaniem) prawo"
    działalności odstąpi od jej ścigania a w razie kontynuacji wniesie
    oskarżenie. Nie każdy jest gotów się pętać po prokuraturach i sądach
    miesiącami/latami postawiony przed takim "prostym" wyborem.

    http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=2008
    0913&id=po04.txt
    <cytat>
    Sobota-Niedziela, 13-14 września 2008, Nr 215 (3232)
    Prokuratura proponuje układ?
    [...]
    Bezkarność po zmianie nazwy
    Jak ujawnił Nowicki, układ jest prosty. Młodzi komuniści chwilowo
    likwidują stronę LBC, zmieniają nazwę na taką, której nie obejmuje
    śledztwo, a prokuratura umarza postępowanie. "(...) Kobieta wyjęła
    jakąś teczkę i przeczytała kwit od prokuratora, w którym
    poinformowano mnie, że na LBC 'znajdują się treści niezgodne z
    prawem'. A następnie pytanie - czy je usunę. Usunięcie LBC byłoby
    równoznaczne z zakończeniem postępowania (...)" - napisał na portalu
    syn Wandy Nowickiej, który jednocześnie ironizuje, że wbrew
    powszechnym deklaracjom prokuratury i ABW śledczy prowadzeniem
    postępowania w ogóle nie byli zainteresowani.
    </cytat>

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Najwspanialsza mądrość to poznanie samego siebie.