    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Program komputerowy a prawo
    Date: Wed, 13 Jun 2007 20:51:06 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 13.06.2007 Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:
    > Co do 'idei' i 'zasad' związanych z programem komputerowym, to
    > osobiście byłbym bardzo ostrożny jeśli chodzi o klasyfikowanie
    > poszczególnych elementów programu do tego zbioru. Algorytmy IMO
    > nie stanowią ani idei, ani zasad. Podobnie struktury danych.

    No i na tym dyskusja się musi zakończyć bo IMO algorytmy są właśnie
    sztandarowym przykładem zespołu idei i zasad. Idea jak coś obliczyć, jak
    coś wyświetlić, zasada jak się zachować w takiej a nie innej sytuacji
    stanu określonych zmiennych. To algorytm.

    > Jeśli chodzi o same struktury danych, to napisałem wcześniej, że można
    > je traktować jak schematy baz danych. Jeśli chodzi o algorytmy, to
    > moim zdaniem każdy algorytm można traktować jak program komputerowy
    > przeznaczony do uruchomienia na pewnym abstrakcyjnym komputerze, czyli
    > traktować tak samo, jak dzieło literackie.

    Jeszcze podopowiedź stanowi w cytowanym art. że przedmiotem może być tylko
    sposób wyrażenia, ale skoro nie możemy się zgodzić co do czegoś dużo MZ
    mniej abstrakcyjnego to tu się też z pewnością nie zgodzimy.

    --
    Marcin