eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProdukt 'powystawowy' a niezgodność z umowąRe: Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!news2.euro.net!
    209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 18 Jan 2012 10:19:19 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową
    In-Reply-To: <4...@b...googlegroups.com>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1201181009460.1416@quad>
    References: <4...@b...googlegroups.com>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1326878796 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26687 83.15.167.123:61950
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:696291
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 17 Jan 2012, AdamK wrote:

    > Witam
    >
    > Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był
    > opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).
    >
    > Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:
    > - opakowanie nie jest oryginalne

    Na mój gust nie kupowałeś opakowania, i jeśli z tego tytułu
    sprzedawca nie wywodzi innych ograniczeń (w stylu "nie przyjmę
    reklamacji bez oryginalnego opakowania") to nie ma czego się
    przyczepić.
    Tak by wynikało również w świetle wałkowanej tu tezy "opakowanie
    nie jest częścią towaru", wałkowanej z powodu właśnie przeciwnego,
    czyli tego czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu "wysyłkowego"
    tudzież reklamacji z powodu braku oryginalnego pudła, uzasadniając
    to faktem iż "towar jest niekompletny".
    Jeśli nie może, bo "nie jest to część towaru", to z jakiej paki
    kupujący miałby mieć prawo do żądania "nieczęści towaru"? :)

    > - brak instrukcji obsługi

    IMVHO, jeśli zakup był konsumencki, to sprzedawcy nic nie tłumaczy.
    Instrukcja ma być, i to polska.
    Żeby jasność była - wcale nie musi to być instrukcja "oryginalna"
    (co wynika choćby z faktu, że ma być polska :>)

    > - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
    > (wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)

    Ale to nie znaczy, że różni się od deklaracji sprzedawcy.
    I tu mamy problem, bo nie wiadomo co zadeklarował.

    > - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok
    > 100PLN).

    IMVHO, jeśli nie było to zaznaczone, to wada jest oczywista

    > Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
    > niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
    > wystarczy że prześlę mu reklamację?

    Logiki w wysyłaniu całości *dopóki* sprzedawca nie podważy
    zasadności żądania nie widzę.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1