-
1. Data: 2012-01-18 07:30:57
Temat: Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową
Od: AdamK <a...@g...com>
Witam
Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był
opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).
Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:
- opakowanie nie jest oryginalne
- brak instrukcji obsługi
- zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
(wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)
- zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok
100PLN).
Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
wystarczy że prześlę mu reklamację?
AdamK
-
2. Data: 2012-01-18 09:19:19
Temat: Re: Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 17 Jan 2012, AdamK wrote:
> Witam
>
> Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był
> opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).
>
> Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:
> - opakowanie nie jest oryginalne
Na mój gust nie kupowałeś opakowania, i jeśli z tego tytułu
sprzedawca nie wywodzi innych ograniczeń (w stylu "nie przyjmę
reklamacji bez oryginalnego opakowania") to nie ma czego się
przyczepić.
Tak by wynikało również w świetle wałkowanej tu tezy "opakowanie
nie jest częścią towaru", wałkowanej z powodu właśnie przeciwnego,
czyli tego czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu "wysyłkowego"
tudzież reklamacji z powodu braku oryginalnego pudła, uzasadniając
to faktem iż "towar jest niekompletny".
Jeśli nie może, bo "nie jest to część towaru", to z jakiej paki
kupujący miałby mieć prawo do żądania "nieczęści towaru"? :)
> - brak instrukcji obsługi
IMVHO, jeśli zakup był konsumencki, to sprzedawcy nic nie tłumaczy.
Instrukcja ma być, i to polska.
Żeby jasność była - wcale nie musi to być instrukcja "oryginalna"
(co wynika choćby z faktu, że ma być polska :>)
> - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
> (wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)
Ale to nie znaczy, że różni się od deklaracji sprzedawcy.
I tu mamy problem, bo nie wiadomo co zadeklarował.
> - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok
> 100PLN).
IMVHO, jeśli nie było to zaznaczone, to wada jest oczywista
> Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
> niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
> wystarczy że prześlę mu reklamację?
Logiki w wysyłaniu całości *dopóki* sprzedawca nie podważy
zasadności żądania nie widzę.
pzdr, Gotfryd