    From: "ag" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem ze sklepem /notbook-długie/
    Date: Sat, 21 Feb 2004 14:25:25 +0100

    Użytkownik "Rajek" <f...@k...home.pl> napisał w wiadomości
    news:c17ga4$ro3$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam Państwa
    > Jesienią zeszłego roku zakupiłem w sklepie sprzedającym polisingowe
    notbooki
    > komputer. Jako że miał być w idealnym stanie sprzedający dał na niego 1
    rok
    > gwarancji. Niestety, facet nie wiedział co sprzedaje, komputer był
    > uszkodzony i po kilku dniach używania wymieniłem u niego baterię a
    następnie
    > oddałem komputer do naprawy, korzystając z gwarancji. Po długich dniach
    > oczekiwania otrzymałem komputer naprawiony, ale bez stacji CD-ROM i
> [...]

    po pierwsze - w jakim sklepie - czy była to sprzedaż wysyłkowa/poza siedzibą
    przedsiębiorstwa czy sklep traktowany jako siedziba firmy, w którym się
    osobiście zjawiłeś i zawarłeś umowę _nie_ na odległość/poza siedzibą firmy;
    po drugie - pisanie o długich dniach oczekiwania nic do sprawy nie wnosi -
    uniemożliwa wręcz stwierdzenie czy gość przekroczył terminy ustawowe czy
    nie;
    po trzecie - juz na początku usprawiedliwiasz gościa że nie wiedział co
    sprzedaje - a tu nie ma zmiłuj - chcesz dochodzić swoich praw to musisz być
    niestety bezwzględny i zaznajomiony z odpowiednimi przepisami (rękojmia,
    towar niezgodny z umową etc..);
    po czwarte - bierz zawsze pokwitowania - ja wiem że można być uprzejmym i
    zawierzyć komuś w sprawie gwarancji/wymiany na nowy itp. ale nawet jak facet
    miał dobre intencje, a po drodze wypadło coś nie tak z serwisem to facetowi
    może się po prostu nie chcieć zajmować rzeczami co do których nie jest
    zobligowany przepisami prawa;
    na koniec - możesz gościowi zaproponować wymiane całego notebook-a na inny,
    tymrazemsprawny, nawet za dopłatą z Twojej strony (oczywiście niewielką,
    żeby mu się opłaciła papierkologia) - szybciej wyjdzie niż gdybyś sprawe
    starał się ząłatwić w sądzie;
    drugą sprawą - jeśli te kilka dni podczas których miałeś notebook to było
    mniej niż 10 dni i okresy użytkowania pomiędzy naprawami (na które musisz
    mieć kwity) tez byłyniższe niż 10 dni i zakładając że była to sprzedaz
    wysyłkowa (piszesz że baterię ma Ci wysłać) to możesz wystąpić do niego z
    pismem wysłanym listem poleconym o dobrowolne przywrócenie terminu zwrotu
    towaru (do 10 dni) przy sprzedaży wysyłkowej, jesli nie odpowie na list w
    określonym przez Ciebie _realnym_ czasie to możesz iść ze sprawą do
    lokalnego przedstawicielstwa federacji konsumentów i jesli będziesz miał
    wszystkie kwity ok to Ci pomoga założyc sprawę o przywrócenie takiego
    terminu przez sąd; i tu jesli są spełnione powyższe warunki (kwity, list -
    znak ze próbowałeś "mediacji") to masz spore szanse na przywrócenie terminu;
    ale to pod warunkiem że była to sprzedaz wysyłkowa;
    a jesli nie masz kwitów to pozostają dobrze wyglądający koledzy eskortujący
    Cię do siedziby firmy sprzedającej notebooki poleasingowe lub wydanie kasy
    na nową baterię/CD
    oczywiście poostaje kwestia ustalenia jesli to była sprzedaż wysyłkowa - czy
    uszkodzenie nie wynika z niewłaściego postępowania z przesyłką przez
    pracowników firmy przy udziale której dokonał się transport przesyłki - i w
    przypadku takiego podejścia to można się sądzić długo i zawile powołując
    kilku biegłych a sprzęt przez ten czas sie tak zestarzeje że nie będzie
    sensu go w ogóle "trzymać" na chodzie;

    osobicie radze się dogadać ze sprzedawca na dopłacenie do innego egzemplarza
    tego typu (lub wymiane bez dopłaty - ale jakpowiesz że chcesz zapłacić
    facetowi stówę czy dwie w ramach obsługi papierkologii toonpewnie zmieni
    podejście do Ciebie i ten następny notebook jaki Ci puści już będzie
    przetestowany) niż straszenie sprzedawcy sądami i federacją konsumentów;
    no i oczywiście skorzystanie z jakiegoś dobrego czyściciela dysków (
    killdisk czy podobne zapisujące kilka razy zera w mijsce danych) przed
    każdorazowym oddaniem _całego _ notebooka ( z wbudowanym twardzielem) do
    serwisu ;

    pozdr

    opyros