  • 1. Data: 2004-02-21 11:42:25
    Temat: Problem ze sklepem /notbook-długie/
    Od: "Rajek" <f...@k...home.pl>

    Witam Państwa
    Jesienią zeszłego roku zakupiłem w sklepie sprzedającym polisingowe notbooki
    komputer. Jako że miał być w idealnym stanie sprzedający dał na niego 1 rok
    gwarancji. Niestety, facet nie wiedział co sprzedaje, komputer był
    uszkodzony i po kilku dniach używania wymieniłem u niego baterię a następnie
    oddałem komputer do naprawy, korzystając z gwarancji. Po długich dniach
    oczekiwania otrzymałem komputer naprawiony, ale bez stacji CD-ROM i sprawnej
    baterii. Jako, że były kwity na te podzespoły facet nie miał wyjścia, musiał
    oddać,. Znowu długie dni oczekiwania na wyjaśnienie sytuacji. Rzekomo ktoś
    mu ukradł te części w serwisie itp. Oddał, zapisał nowe numery. Niestety,
    bateria trzymała 10 minut, a CD jest uszkodzony, więc znów do zwrotu. CD
    oddał , aleI od tej pory bateri nie widzę :-( Po każdym telefonie słyszę
    zapewnienie, że już wysyła itp. Trwa to już ponad miesiąca. Pluję sobie w
    brodę, że oddałem mu tę uszkodzoną i nie wziąłem żadnego pokwitowania, więc
    w papierach widnieje że baterię mam.
    Koszt takiej bateri to ok. 350zł, ale i to piechotką nie chodzi. Jak się
    zabrać do sprawy?
    Proszę o rady Szanownych Grupowiczów.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-21 13:25:25
    Temat: Re: Problem ze sklepem /notbook-długie/
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Rajek" <f...@k...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    więc
    > w papierach widnieje że baterię mam.
    > Koszt takiej bateri to ok. 350zł, ale i to piechotką nie chodzi. Jak się

    po pierwsze - w jakim sklepie - czy była to sprzedaż wysyłkowa/poza siedzibą
    przedsiębiorstwa czy sklep traktowany jako siedziba firmy, w którym się
    osobiście zjawiłeś i zawarłeś umowę _nie_ na odległość/poza siedzibą firmy;
    po drugie - pisanie o długich dniach oczekiwania nic do sprawy nie wnosi -
    uniemożliwa wręcz stwierdzenie czy gość przekroczył terminy ustawowe czy
    nie;
    po trzecie - juz na początku usprawiedliwiasz gościa że nie wiedział co
    sprzedaje - a tu nie ma zmiłuj - chcesz dochodzić swoich praw to musisz być
    niestety bezwzględny i zaznajomiony z odpowiednimi przepisami (rękojmia,
    towar niezgodny z umową etc..);
    po czwarte - bierz zawsze pokwitowania - ja wiem że można być uprzejmym i
    zawierzyć komuś w sprawie gwarancji/wymiany na nowy itp. ale nawet jak facet
    miał dobre intencje, a po drodze wypadło coś nie tak z serwisem to facetowi
    może się po prostu nie chcieć zajmować rzeczami co do których nie jest
    zobligowany przepisami prawa;
    na koniec - możesz gościowi zaproponować wymiane całego notebook-a na inny,
    tymrazemsprawny, nawet za dopłatą z Twojej strony (oczywiście niewielką,
    żeby mu się opłaciła papierkologia) - szybciej wyjdzie niż gdybyś sprawe
    starał się ząłatwić w sądzie;
    drugą sprawą - jeśli te kilka dni podczas których miałeś notebook to było
    mniej niż 10 dni i okresy użytkowania pomiędzy naprawami (na które musisz
    mieć kwity) tez byłyniższe niż 10 dni i zakładając że była to sprzedaz
    wysyłkowa (piszesz że baterię ma Ci wysłać) to możesz wystąpić do niego z
    pismem wysłanym listem poleconym o dobrowolne przywrócenie terminu zwrotu
    towaru (do 10 dni) przy sprzedaży wysyłkowej, jesli nie odpowie na list w
    określonym przez Ciebie _realnym_ czasie to możesz iść ze sprawą do
    lokalnego przedstawicielstwa federacji konsumentów i jesli będziesz miał
    wszystkie kwity ok to Ci pomoga założyc sprawę o przywrócenie takiego
    terminu przez sąd; i tu jesli są spełnione powyższe warunki (kwity, list -
    znak ze próbowałeś "mediacji") to masz spore szanse na przywrócenie terminu;
    ale to pod warunkiem że była to sprzedaz wysyłkowa;
    a jesli nie masz kwitów to pozostają dobrze wyglądający koledzy eskortujący
    Cię do siedziby firmy sprzedającej notebooki poleasingowe lub wydanie kasy
    na nową baterię/CD
    oczywiście poostaje kwestia ustalenia jesli to była sprzedaż wysyłkowa - czy
    uszkodzenie nie wynika z niewłaściego postępowania z przesyłką przez
    pracowników firmy przy udziale której dokonał się transport przesyłki - i w
    przypadku takiego podejścia to można się sądzić długo i zawile powołując
    kilku biegłych a sprzęt przez ten czas sie tak zestarzeje że nie będzie
    sensu go w ogóle "trzymać" na chodzie;

    osobicie radze się dogadać ze sprzedawca na dopłacenie do innego egzemplarza
    tego typu (lub wymiane bez dopłaty - ale jakpowiesz że chcesz zapłacić
    facetowi stówę czy dwie w ramach obsługi papierkologii toonpewnie zmieni
    podejście do Ciebie i ten następny notebook jaki Ci puści już będzie
    przetestowany) niż straszenie sprzedawcy sądami i federacją konsumentów;
    no i oczywiście skorzystanie z jakiegoś dobrego czyściciela dysków (
    killdisk czy podobne zapisujące kilka razy zera w mijsce danych) przed
    każdorazowym oddaniem _całego _ notebooka ( z wbudowanym twardzielem) do
    serwisu ;

    pozdr

    opyros

  • 3. Data: 2004-02-21 14:37:55
    Od: "Rajek" <f...@k...home.pl>

    to był zakup w siedzibie firmy, otrzymałem f-rę VAT, pisemną gwarancję na
    laptopa /1rok/ został oplombowany, a bateria miała również pisemną
    miesięczną gwarancję.
    faceta nie usprawiedliwiam w żadnym razie. Jest naciągaczem, kreującym się
    na profesjonalistę w sprzedaży. Sprzedaje polisingowe kompy, a z powodu
    braku czasu wogóle ich nie sprawdza. Byłem u niego wielokrotnie osobiście i
    zawsze zbywał mnie swoim słodkim pierdzeniem, a u mnie słowo dane to
    honor.Niestety, widać że interesy trzeba prowadzić często bez honoru.
    Pewnie niedługo podam adres strony www tej firmy do ogólnej wiadomości, żeby
    przestrzec innych.
    R.