    From: Morian <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z zastawem - po wielu miesiącach
    Date: Thu, 3 Nov 2011 10:22:35 -0700 (PDT)

    Dziekuje serdecznie za wszystkie posty.

    Juz odpowiadam:

    >oczywiscie wszystko na gebe i nie masz ani jednego papierka?

    tak...
    Musze dopowiedziec, ze troche wczesniej przed w/w sytuacja z jednym z
    tych laptopow przybyla osobiscie ta pani ZONA, nazwijmy ja Z., oddala
    mi go na miesiac, pouzytkowalem go sobie (za jej zgoda) i z niewielkim
    poslizgiem czasowym z jej winy odebrala sprzet i oddala moje pieniadze
    + kwota dla mnie "za fatyge".
    Dlatego gdy przyszedl do mnie MAZ, pan M., nie podejrzewałem
    nadchodzacych klopotow.

    >1. czy udzielanie takich po yczek/prowadzenie komisu praktykujesz
    >cz ciej czy by o to okazjonalne? Pytanie w sensie: czy wiadczysz tego
    >typu us ugi oficjalnie?

    W 2010 r. (obecnie nie) pracowałem jako serwisant w punkcie
    komputerowym (sprzedaż serwis komis).
    Lombard nie był tam prowadzony, oni oboje nie chcieli skorzystac z
    firmowego komisu, dogadalem sie z nimi "prywatnie" i zaplacilem swoimi
    pieniedzmi.

    >2. czy razem z laptopami dosta e t faktur zakupu jako dokumentacj
    r d a pochodzenia czy Ci j tylko pokaza ? Czy zakup by na pani
    Xksi sk czy na firm pani Xsi skiej?

    Dostałem fakture, byla na pania Z., prywatnie. Prawdopodobnie fakture
    wyrzuciłem, po prostu minelo za duzo czasu.

    3. Czy masz jakichkolwiek wiadk w na umow ustn z facetem?

    > Na sam moment zawarcia umowy nie mam, ale potem byly rozne rozmowy na ten temat,
    upominanie sie o pieniadze z mojej strony i tu juz by byli swiadkowie.

    >facet do drugiego i okazjonalnie zaproponowa mu kupno dw ch netbook w
    >(dokumentuj c prawo do dysponowania nimi faktur zakupu na on ) za
    >kwot x, prosz c eby ten co kupi si wstrzyma z ich ewentualn dalsz
    >odsprzeda o miesi c bo mo e b dzie chcia je odkupi . Po miesi cu nie
    >odkupi , wi c po x miesi cach nowy posiadacz je zby jako e by y mu
    >zb dne.

    Tak wlasnie zostalo to ustalone - powiedzialem, ze jezeli sie spozni
    chocby dzien, to sprzet mu przepada i przystal na to.
    Napisalem wczesniej zastaw hmm jako skrot myslowy, ale de facto umowa
    byla taka: masz miesiac by oddac pieniadze, potem do widzenia.

    > I do tego jak ogl da faktur *przed* przyj ciem zastawu, to
    >r wnie "z a wiara" (wiedzia , e sprz t nie jego).
    > No to dobrze ca o nie wygl da :]

    Widzialem ze jest faktura na zone, ale to przeciez malzenstwo, 99% ze
    bez rozdzielnosci majatkowej, wiec maz moze dysponowac tym rownie
    dobrze jak i zona.
    Co ciekawe, laptopy pani wziela na umowe abonamentowa w sieci GSM,
    faktury byly na kwote 1 zł.
    Pani i pan caly czas mieli szanse zalatwic sprawe polubownie, takiego
    laptopa moge im odkupic identycznego, fabrycznie nowego, nawet
    dokladajac do tej beznadziejnej sprawy.
    Jednak wychodzi na to, ze tu ma sie to odbyc bezkosztowo z ich strony.
    To ja juz chyba poczekam na wezwanie do sadu.

    Drugie dno tej sprawy - oni teraz sa (chyba) w separacji, w kazdym
    razie pana M. laptopy nie interesuja i nie ma zamiaru za nie mi
    placic, pani M. zas jest scigana przez operatora GSM za nieplacenie
    rat za umowy abonamentu internetu dolaczonego do laptopow... Z tego co
    mi powiedziala, kazali jej te laptopy im oddac, nie wiem czy to
    prawda.
    Ogolnie jest to rodzina uwazana powszechnie za patologiczna, wszelkie
    uzywki, zyja na koszt panstwa (opieka spoleczna), mozna by sporo
    napisac jednak nie w tym rzecz.