  • Data: 2011-11-04 10:45:36
    Temat: Re: Problem z zastawem - po wielu miesiącach
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-04 11:13, Morian pisze:
    > Zeznać, że laptopa nie sprzedałem, a w jakiś sposób utraciłem -
    > zgubiłem, zepsułem itp (nikt mi nie udowodni, ze bylo inaczej) ?
    > Lub też kupić identyczny i udawać głupiego, gdyby w jakiś sposób
    > sprawdzili nr seryjny?
    >
    > Według Was, jak jest najbardziej prawdopodobny wyrok w tej sprawie?

    Wyrok zależy od tego kto przeciwko komu i z jaką papugą. Teoretycznie
    operator do Ciebie nic nie ma, nie zawierał z Tobą umowy itd. Nie
    powinien ścigać Ciebie, przynajmniej nie bezpośrednio. Teoretycznie
    operator powinien (i z tego co piszesz już to robi) ścigać panią M.
    Tylko teraz pytanie, co zrobi pani M. Jeśli pozwie Cię cywilnie za
    przywłaszczenie zastawu - masz problem. Jeśli pozwie Cię cywilnie za,
    jak to napisała, przejęcie jej mienia od osób postronnych - masz
    mniejszy problem i dość łatwo to podważyć, ale bez papugi nie próbuj.

    IMHO teoretycznie najbezpieczniejsza będzie dla Ciebie wersja, że
    netbooka utraciłeś w drodze zgubienia (ale nie że ukradli bo padnie
    pytanie czemu nie zgłosiłeś na policję). Ewentualnie podpierana
    twierdzeniem, że określenie "w zastaw" nie oznaczało zastawu jako
    takiego, tylko sprzedaż z prawem odkupienia po miesiącu, z którego pan M
    nie skorzystał. Wtedy obojętnie będzie czy sprzedałeś czy zgubiłeś.
    Kombinowanie z identycznym to już próba oszustwa, a numery seryjne na
    pewno gdzieś zostały zapisane. Ogólnie im mniej wiedziałeś, tym lepiej
    dla Ciebie. Kupiłeś dwa netbooki, sprzedający zastrzegł sobie prawo
    odkupienia po miesiącu, zgodziłeś się, nie skorzystał. Dziś, po ponad
    roku, masz jednego z tych netbooków. Koniec, kropka.

    Praktycznie zamiast radzić się na grupie, gdzie ilu dyskutujących tyle
    teorii, bezpieczniej dla Ciebie będzie wziąć pismo od pani M i iść do
    adwokata po poradę (na początek). Choćby z tego powodu że masz dwa
    warianty "obrony" - odkupiłeś albo wziąłeś w zastaw. Za jedną wizytę nie
    zapłacisz majątku, a ktoś fachowy się nad tym pochyli i doradzi.
    A następnym razem zanim zawrzesz w takiej sytuacji inną umowę niż KS,
    doczytaj, z czym to się je. Pewnie gdybyś wtedy wiedział to co wiesz
    dziś na temat zastawu i uregulowań prawnych, to nie pchałbyś się w to ;)
    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: