    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z użyczeniem mieszkania
    Date: Fri, 27 Feb 2009 21:54:11 +0100

    Użytkownik "XWindowsMen" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ff47b1a8-3846-4ae6-a156-2a7efd4fee1f@t3g2000yqa
    .googlegroups.com...

    > W weekend skleję jakieś pismo. Jeżeli ktoś z forumowiczów zapodał
    > jakimś wzorem - albo chociaż jakich konkretnych zwrotów użyć abym
    > niczego nie przeoczył - byłbym wdzięczny. Pozew przeciwko niej mogę
    > złożyć cywilny czy karny!? Na co się powoływać!? Chcę z nią w
    > cywilizowany sposób porozmawiać i ubiegać się o swoje w poniedziałek.
    > Jeżeli np. wiem, że będzie w mieszkaniu a nie będzie chciała mi
    > otworzyć drzwi... mogę zadzwonić na policję i prosić ich o pomoc w
    > celu doręczenie pisma. Listownie nie wchodzi w grę... za długo to
    > trwa :/

    W związku z wygaśniećiem umowy najmu lokalu ......... wzywam Panią do
    dobrowolnego zwrotu w terminie do dnia 15 marca 2009 roku kaucji w
    wysokości 200 zł lub wskazania usterek lub uszkodzeń, na poczet których
    kaucja została zatrzymana. Uprzedzam, ze po bezskutecznym upływie
    powyższego terminu wystąpię do sądu z pozwem o wydanie nakazu zapłaty.

    U góry adresat, na dole Twój podpis.

    > Napisałem tak jak było. W umowie jest miesięczny okres wypowiedzenia,
    > który wg mnie został dochowany. Zfrajerzyłem się, że na miejscu tej
    > sprawy nie załatwiłem - teraz pewnie trochę się będę musiał dopukać do
    > jej drzwi.

    Wyślij listem poleconym i z kopią zachowaj dowód nadania. Dla sądu liczy
    się to jako doręczone, choćby pisma z poczty nie odebrała.

    > P.S.
    > Miała sytuację raz, że jak przyszło rozliczenie następne - to miała
    > dużą dopłatę... i musiała zapłacić z własnej kieszeni. Teraz właśnie
    > jak zdawałem klucze - powiedziała mi o tym w progu lokalu - i dodała,
    > że w takim bądź razie mam przyjść za rok wszystko ewe. uregulować.
    > Zasadnym jest, że mogę w piśmie napisać iż nie dotrzymała umowy ze
    > swojej strony - w umowie nie ma nic o tym, że MUSZĘ zapłacić za OC w
    > następnym okresie rozliczenia... co jest kompletna bzdurą IMHO.

    Tylko po co wdawać się w te dywagacje. Skoro w umowie nie napisano, ze
    kaucja podlega zwrotowi po roku od wyprowadzki, to jej zwrot przysługuje
    niezwłocznie. Poza tym do rozwiązania umowy doszło w połowie okresu
    grzewczego. Jak zamierza ustalić, w jakiej części ta niedopłata dotyczy
    Twojej osoby?