  • Data: 2007-11-15 00:21:18
    Temat: Re: Problem z portfolio
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14.11.2007 venioo <v...@p...fm> napisał/a:
    > Ale strona internetowa to jakby nie patrzec utwor nie jest. Myle sie?

    Mylisz się (abstrahując od konkretnych sformułowań).

    > Ale kogo tutaj sie ma pytac, jak jest autorem tej strony? I czyja zgode
    > musialby miec?

    Tego do kogo tu należą prawa majątkowe. A że nie wiesz kogo się pytać to
    już Twój problem. Czasami faktycznie nie wiadomo, ale to nie oznacza, że
    można coś wziąć do czego praw majątkowych się nie posiada i opublikować.

    > Czy np. taka Kasia Kowalska nagrywajaca dla wytworni XYZ nie ma prawa na
    > swojej stronie zamiescic okladki plyty, do ktorej napisala i zaspiewala
    > slowa oraz napisala i zagrala muzyke?

    Każdy przypadek musi być rozpatrywany indywidualnie (umowy, autorzy etc).
    Ogólna dyskusja nie ma najmniejszego sensu bo nie znasz konkretnych umów i
    praw różnych osób do różnych utworów. Np. czy spodziewasz się że KK jest
    autorką okładki swojej płyty? Jeśli ona ją bezpośrednio sprzedaje, to w
    grę może wchodzić dozwolony użytek o którym wcześniej pisała Hanka, ale
    bez konkretów to gdybanie. Zapewne całe sztaby prawników pracują w takich
    przypadkach nad ustaleniem co i komu wolno.

    > Rada dla rozpoczynajacego watek: niech zamiesci tylko link tekstowy do
    > strony, bez obrazka. Publikacji linku do strony nie moze chyba mu nikt
    > zabronic.

    Dobra rada.

    --
    Marcin