  • Data: 2007-11-12 15:07:52
    Temat: Re: Problem z portfolio
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Steel wrote:

    > No tak... warunki korzystania/licencji/przekazanie praw majatkowych musza
    > byc spisane...
    > wiec tu jest w miare dobrej sytuacji.
    > Poza tym wlasciciel firmy sam sie podlozyl piszac tego maila!
    > "wykonywanych wyraznie na zlecenie" nie ma wiec mowy o stosunku pracy.

    > Nie zupelnie... kolega przyjal pieniadze i nie rozliczyl sie zapewne z US
    > :) To moze byc klopot... i to spory, bo z pewnoscia takich zarobkow bez
    > umowy i odprowadzenia podatkow mial wiecej!

    W celu uniknięcia problemów z US, zrobiłbym na miejscu lukasa_jg co
    następuje:

    1. jeżeli dostał pieniądze w tym roku:
    - nie robić teraz nic, na początku roku 2008 przy wypełnianiu PITa rocznego
    uwzględnić ten zarobek w PIT, przyjmując że była to kwota netto, i że
    została odprowadzona zaliczka na PIT w wysokości 19% z uwzględnieniem 20%
    kosztów uzyskania przychodu. Razem z PITem dołączyłbym pismo że nie
    otrzymałem PIT8/11 od zamawiającego (tu dane zamawiającego), wobec czego
    dane dotyczące tego dochodu wpisałem znająć kwotę netto i zakładając że
    reszta jest jak przy innych umowach o dzieło.

    2. jeżeli dostał pieniądze wcześniej:
    - zrobić korektę PITu za rok w którym był dochód, dodając do tego dochód
    jak wyżej, dołączając czynny żal, w którym przytoczyć okoliczności z pkt
    (1).

    I wtedy byłbym IMHO kryty wobec US, bo to rolą zamawiającego jest
    odprowadzić zaliczki na PIT, i IMHO mam prawo domniemywać że zamawiający to
    zrobił.

    p. m.