  • Data: 2007-11-12 15:13:43
    Temat: Re: Problem z portfolio
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lukas_jg" <a...@l...nazwa.pl> napisał w wiadomości
    news:fh9gfs$cc8$1@news.vectranet.pl...
    > Witam.
    >
    > Kiedyś robiłem strony dla pewnej firmy xxx. Strony które dla nich robiłem
    > umieściłem na swoim portfolio wraz ze screenem. Po pewnym czasie
    > przestałem robić strony dla owej firmy. Dzisiaj dostałem maila:
    >
    > "Witam,
    >
    > Widze ze pomimo wczesniejszego usuniecia prac wykonywanych wyraznie na
    > zlecenie dla firmy XXX zostaly one ponownie umieszczone bez mojej zgodny
    > na twoim serwerze.
    > Prosze o natychmiastowe usuniecie tych prac - w przeciwnym wypadku bede
> [...]
    Każdy kij ma dwa końce.dlatego truizmem jest przypominanie o całej
    biurikracji umowach rachunkach itp.
    Odpowiedając na Twoje pytanie
    Jako autor strony masz całkowite prawo do jej umieszczenia w
    portfolio -chyba że strona zawiera materiały poufne, tajne i podpisywałeś
    cos ze zgadzasz sie tego publicznie nie pokazywać
    sądzę ze jeżeli to robiłeś na pewno zostały ci jakies pliki żródłowe np nie
    skompresowane jpgi itp.

    Natomiast pozostają dwa problemy-
    Twoj zleceniodawca moze donieść do urzędu skarbowego- on powie że tylko
    tej jednej umowy nie zapisał oficjalnie,a ponieważ to on zlecał to jego
    koszt więc kara będzie relatywnie duzo mniejsza niż zatajenie zysku. jesli
    robiłeś wiecej stron i masz nie daj Boże je w portfolio to wystarczy wydruk
    strony i US każe Ci zapłacić 75% podatku od rynkowej ceny usługi
    Druga sprawa to legalność programów jeśli masz Photoshopa, flasha z innego
    żródła to niestety przy jakimkolwiek zabezpieczaniu plików dla sądu może sie
    okazać ze jesteś gorzej w plecy niż zrobiłby to US,albo nawet bez tego.

    Z resztą wydaje mi się ze podobnie jak było ze sprzedawcami Allegro, US a
    moze i BSA zaczną się zajmować ogłoszeniami typu zrobię stronę
    grafikę(legalnością) itp.Jest to po prostu bardzo łatwe do sprawdzenia i
    wyegzekwowania chociaż częsci kasy.