    From: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z art. 286 paragraf 1 KK - dlugie
    Date: Fri, 29 Oct 2004 11:48:07 +0200

    Użytkownik "Robert Tomasik" wrote:

    > Po pierwsze nawiązał kontakt z osobą biorącą udział w aukcji i
    > zaoferowałeś
    > sprzedaż urządzenia z aukcji po cenie przez nią wynegocjowanej. No to
    > domyślnie jest na warunkach wziętych z aukcji. No oczywiście, jakby był
    > dowód na to, ze inne warunki uzgodnili, to co innego. Ale powoływanie się
    > tej sytuacji na rozmowę telefoniczną jako jedyny dowód najprawdopodobniej
    > sądu nie przekona. Stanie na tym, ze nie dotrzymał umowy działając celowo.

    Sek w tym, ze celowo nie dzialalem. Kontakt nawiazal ze mna telefonicznie
    wlasnie on; ja wyslalem maila z pytaniem, czy jest zainteresowany kupnem po
    cenie wylicytowanej na Allegro, poniewaz osoba, ktora wygrala aukcje,
    wycofala sie z kupna. Zadzwonil, nie chcial ponownego wystawienia sprzetu na
    Allegro (opcja Kup Teraz), rozmowa dotyczyla wylacznie palmtopa.

    > po drugie widzę tu oszustwo na szkodę ALLEGRO. Wszak dokonał sprzedaży
    > poza
    > aukcją, pozbawiając tym samym właściciela portalu należnej prowizji. Oni
    > mu
    > w dobrej wierze zwrócili prowizję, a on zawarł umowę na podstawie aukcji w
    > sumie.

    Niezupelnie. Kupujacy nie chcial ponownego wystawienia przedmotu na aukcje
    (wowczas prowizja zostalaby odprowadzona). Sprzedaz odbyla sie w zwiazku z
    tym POZA Allegro. Czy to jest oszustwo, w dodatku z mojej winy?

    shi