    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Date: Sun, 26 Jun 2005 09:22:47 +0200

    Użytkownik "jurekw" <t...@k...org> napisał w wiadomości
    news:663a.00000528.42be3b71@newsgate.onet.pl...

    > A co za różnica?

    Ooo! Kardynalna. Niepoczytalny moze popełnić przykłądowo czyn
    zabroniony, ale przestępstwa nie popełnia. Jest więcej takich
    przypadków.

    > Sędzia musiał uznać, że LK popełnił przestepstwo - bo inaczej nie mógł
    go
    > skazać. A jeśli to ogłosił - to wedle swych własnych sądów popełnił
    przestępstwo
    > - niezależnie od tego w jakiej formie to uczynił.

    Ale sędzia jest osobą do tego uprawnioną. LK nie był sędzią w chwili,
    gdy wygłaszał swoje rewelacje.

    > No tak - to jest pewna hipoteza objaśniająca.
    > Ja jednak - wbrew oczywistościom - nadal łudze się w zapewnienia o
    równości
    > obywateli wobec prawa.
    > LK to tylko człowiek, a sędzia jest prawnikiem?
    > To chyba kiepskie kryterium - bo LK też jest prawnikiem.
    > Musi być: "prawnik zajmujący okreslone stanowisko" jest ponad prawem.

    Wiesz, zauważ tę subtelną różnicę, że sędzia przed swoim stwierdzeniem
    przeprowadził (i to nie sam) odpowiednią procedurę i dał możliwość
    obrony LK. LK po prostu rzucił "gównem" w nadziei, że coś się zawsze
    przylepi.

    > Mam nadzieję na "wykład" w późniejszym terminie....

    Jest wyżej. mam nadzieję, że wyczerpujący.