  • Data: 2005-06-26 07:47:17
    Temat: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Od: "jurekw" <t...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Ooo! Kardynalna. Niepoczytalny moze popełnić przykłądowo czyn
    > zabroniony, ale przestępstwa nie popełnia. Jest więcej takich
    > przypadków.

    Mówimy o konkretnym przypadku. Proponuję sie tego trzymac.

    > Ale sędzia jest osobą do tego uprawnioną. LK nie był sędzią w chwili,
    > gdy wygłaszał swoje rewelacje.

    Do czego konkretnie jest sędzia uprawniony
    i jakie przepisy prawa nadają mu to uprawnienie?
    Czy istnieje przepis, który pozwala sędziemu wygłaszać nielogiczne sądy?
    A może chodzi o przepis, który wyłącza sędziego z odpowiedzialności
    w którymś z paragrafów?
    Teoretycznie istnieje jeszcze trzecia możliwość: istnieje przepis, który
    uznaje iż nazwanie kogoś "przestępcą" nie jest przestępstwem,
    gdy odbywa się to w czasie ogłaszania wyroku.
    Ten trzeci przypadek prowadzi do dalszych komplikacji.
    Na przykład informacja w prasie o tym fakcie byłaby juz przesępstwem.

    > Wiesz, zauważ tę subtelną różnicę, że sędzia przed swoim stwierdzeniem
    > przeprowadził (i to nie sam) odpowiednią procedurę i dał możliwość
    > obrony LK. LK po prostu rzucił "gównem" w nadziei, że coś się zawsze
    > przylepi.

    Ale to nie jest istotna okoliczność w sprawie alogiczności uzasadnienia wyroku.
    Od dłuższego czasu obserwuję w polskim prawie działalność ludzi, którzy nie
    potrafią logicznie myśleć i klarownie formułować swoich mysli.
    To jest moim zdaniem jedną z największych chorób naszego "państwa prawa".

    > Jest wyżej. mam nadzieję, że wyczerpujący.

    Te buńczuczne zapowiedzi dotyczyły ekspertyz profesorskich przedstawionych przez
    p. Jolantę Kwaśniewską. Są one tak samo nielogiczne i pozbawione sensu, jak
    wyżej opisane uzasadnienie wyroku.