eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Prawo prasowe (radiowe) -gdzie o tym poczytac a moze cos doradzicie › Re: Prawo prasowe (radiowe) -gdzie o tym poczytac a moze cos doradzicie
    From: Jan Osiecki <j...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.listserv.dziennikarz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo prasowe (radiowe) -gdzie o tym poczytac a moze cos doradzicie
    Date: Sun, 02 Jun 2002 17:07:03 +0200

    > Na razie znalazlem cos takiego w prawie prasowym ?
    > Pytanie tylko czy mozna sie na to powolac . Zdaje sie ze Kaczynski
    > powuluje sie na
    > to w aferze z TVP ?
    > Art. 14.
    > 1. Publikowanie lub rozpowszechnianie w inny sposób informacji
    > utrwalonych za pomoc?
    > zapisów fonicznych i wizualnych wymaga zgody osób udzielaj?cych
    > informacji.

    O ile wiem z dawnej praktyki wlasnej - wiekszosc ludzi wie i rozumie ze jak
    sie do nich dzwoni z radia to zwykle nagrywa sie rozmowe i emituje fragmenty
    na antenie - z tego zdawaja sobie na pewno osoby majace do czynienia z
    mediami np. politycy.
    W przypadku rozmowy z osobami mniej doswiadczonymi starsi koledzy radzili
    uprzedzac o tym, ze sie nagrywa rozmowe, ale czasem o tym sie nie pamieta
    lub nie chce pamietac ;)

    Przytoczony przepis mozna chyba interpretowac dwojako tak samo jak sprawe
    autoryzacji. O ile ktos nie nakaze autoryzowac wypowiedzi to nie musimy tego
    robic, a wiec jesli ktos nie zakaze emitowac to mozna wypuscic "setke". W
    kazdym razie tak postepujac przez dwa lata nir mialem zadnych problemow a
    potem zmienilem branze i zajale sie slowem pisanym ;)

    A do sadu zawsze mozna isc, tyle ze sprawa utknie w dluuuuugiej kolejce
    (chyba ze jestes prezydentem kraju, albo masz duze plecy) i jesli nawet nie
    wyjdzie na to, ze popelniony przez dziennikarza czyn mial znikoma
    szkodliwosc spoleczna i sprawa nie bedzie umorzona to po wyroku nikt juz nie
    bedzie pamietal o co chodzilo.

    pozdrawiam
    Janek "Yan" Osiecki