  • Data: 2002-06-11 22:24:44
    Temat: Re: Prawo pierwokupu dla gminy
    Od: "Konrad G." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jurek <j...@p...px.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
    sał:ae2s44$rv9$...@n...tpi.pl...
    > Chcę kupić działkę niezabudowaną, pod 1/2 bliźniaka, dzierżawa wieczysta.
    > Gmina ma w umowie nabycia aktualnego właściciela zagwarantowane prawo
    > pierwokupu.

    Nie ma dzierzawy wieczystej. Jest prawo rzeczowe - uzytkowanie wieczyste.

    > Jak powinna wyglądać sprzedaż takiej działki?
    > 1. Czy jeśli przy umowie "warunkowej" zapłacę 100%, czy będę mógł żądać
    > przeniesienia prawa własności przy niechęci obecnego właściciela? Ile %
    > zwykle się płaci przy "warunkowej" a ile przy "przeniesieniu prawa
    > własności"?

    Zawierasz umowe zobowiazujaca - w formie aktu notarialnego - ktora zobowia
    zuje
    uzytkownika wieczystego do przeniesienia na Ciebie prawa uzytkowania wiecz
    ystego
    okreslonej dzialki POD WARUNKIEM, ze gmina w okreslonym terminie
    nie wykona prawa pierwokupu. Jezeli nie zawrzecie umowy warunkowej to
    bedzie niewazna. Procent u notariusza? Raczej ten sam.
    Sformulujcie umowe w ten sposob aby teraz nic nie placic. Potem bedziesz m
    ogl
    zadac przeniesienia uzytkowania wieczystego na siebie (art. 64 Kodeksu CYw
    ilnego).

    > 2. Komu gmina odda pieniądze, jeśli z prawa pierwokupu skorzysta?
    > Trochę to skomplikowane. Kto mi rozjasni?
    > Pozdrawiam --- Jurek

    Jezeli teraz nie zaplacisz, a tak powinno byc, to zaplaci jemu. I tak to p
    owinno wygladac.
    Jezeli wykona prawo pierwokupu i zaplaci to jemu. Jezeli ty wczesniej bys
    zaplacil to mozesz zadac zwrotu od sprzedawcy.

    Pozdrawiam!
    Konrad G.