  • Data: 2002-06-11 08:38:29
    Temat: Re: Prawo pierwokupu dla gminy
    Od: "Jurek" <j...@p...px.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ki diabel... dzierzawa wieczysta...?
    Ano jest dzierżawa wieczysta i ma się dobrze. Do dziś urząd w Szczecinie
    oddaje w dzierżawę wieczystą. Wprawdzie większość właścicieli złożyła
    wnioski o przekształcenie tego prawa w prawo własności na mocy czegoś-tam
    obowiązującego w 2001 roku, dopóki Trybunał Konstytucyjny tego czegoś nie
    uchylił. Terminy rozpatrzenia są na 2003 rok.

    > A jak to jest uzytkowanie wieczyste, to ja sam jestem ciekaw, czy
    > jest cos takiego jak "pierwokup u.w." a potem konfuzja i takie
    > "wysysanie" uzytkowania wieczystego z obrotu???

    No właśnie. Gminy standardowo przy dzierżawie wieczystej dają termin na
    rozpoczęcie/zakończenie inwestycji, pod rygorem wygasnięcia dzierżawy.
    Załóżmy, że poprzedni właściciel nie dopełnił umowy. W jakim trybie gmina
    pozbawi go dzierżawy?
    Jak wygląda odpowiedzialność notariusza? To chyba nie w porządku, że przyjął
    się na wypis z KW z 2000 roku (2-letni)?

    > No. Jak to bylo? "Mial pan wyciac cholera jasna wyrostek robaczkowy!
    > cala reszte pakuj pan z powrotem do srodka!!!"

    Nieźle, nieźle:
    "Jestem przeciwny aborcji, bo jak pokazuje zycie wyskrobano nie tych, co
    trzeba."
    /Janusz Korwin-Mikke/
    Pozdrawiam --- Jurek