    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Date: Thu, 11 Jan 2024 16:26:06 +0100
    <unf5sv$bsc$2$pkozar@news.chmurka.net> <unfcgv$2uehj$7@news.icm.edu.pl>
    <ung4im$tsd$1$cef@news.chmurka.net> <ungoib$367qb$2@news.icm.edu.pl>
    <ungpqv$cmm$1$nadir@news.chmurka.net> <ungr9m$1hln8$1@dont-email.me>
    <unhks1$qoc$1$nadir@news.chmurka.net> <unj6t0$1vell$1@dont-email.me>
    <unm4jb$ieq$1$nadir@news.chmurka.net> <unmglp$2ib1a$1@dont-email.me>
    <unmmv8$3ih9s$2@news.icm.edu.pl>
    <1b4suj2kdm06b$.19szb8rlqpr9j$.dlg@40tude.net>
    <unocgc$2ufnm$1@dont-email.me> <unof60$2uth2$1@dont-email.me>
    <unoghu$6lb$1$cef@news.chmurka.net> <unoo9d$309rq$1@dont-email.me>
    <unoqmo$283$1$cef@news.chmurka.net> <unovj5$31csd$1@dont-email.me>

    On Thu, 11 Jan 2024 15:56:35 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > zachodzie mogą tylko pomarzyć (nawet naszego mObywatela na zachodzie
    > mogą nam zazdrościć). Owszem, braki w dostępie do internetu są jakimś
    > tam utrudnieniem, ale konkluzja była taka, że nawet wypalenie całego
    > państwa łącznie z kilkumetrową warstwą gleby nie załatwiłoby sprawy, bo
    > tego nie organizują debile (tak jak w przypadku Ukrainy - Polska
    > stworzyła im datacenter poza granicami Ukrainy i nie wiadomo gdzie).
    > Tego typu ośrodki są zabezpieczane lepiej niż najlepsze schrony
    > przeciwatomowe i na bank mirrory "leżą" w różnych miejscach i to nie

    No ale łączność musisz mieć dobrą.

    I ciagle moze się okazać, że jednak nie masz kontroli - np przyjdzie
    policja w tym innym państwie i wyłączy :-)

    A oprócz dużej awarii, może sie zdarzyć i malutka - nie mamy pana PJ
    w systemie i co pan nam zrobi?
    Dowodu osobistego, konta w ZUS, konta w banku ...

    > No właśnie. Ludzie mają różne potrzeby, a ci którzy płaczą "a na cholerę
    > mi to, kto by tam chciał jechać do tych złych Niemców, itp." w ogóle nie
    > biorą pod uwagę, że ktoś może mieć inne potrzeby niż on. Jak widać nawet
    > taki urzędnik.
    >
    > Jak pisałem wyżej, byłbym raczej za tym - potrzebujesz, to bierzesz, nie
    > potrzebujesz, to nie, aktualny dowód osobisty i cyfrowe prawko
    > wystarczy. Potrzebują nowego zdjęcia? Dane się nie zmieniły? Zanosisz
    > aktualne i po sprawie. Chcesz plastik do ręki, to bierz.

    Jakos tak.

    > Ja oczywiście rozumiem obiekcje co do sposobu wprowadzania tych zmian,
    > ale problem polega na tym, że płaczki nie przypieprzają się do tego
    > merytorycznie, tylko wpadają w histerię, że rzekomo ktoś im chce zabrać
    > nabyte uprawnienia.

    A bo kto wie, jak się skonczy w praktyce, a w dodatku - pomysły o
    wygaszaniu uprawnien też są.
    I nie będzie stówki za nowe PJ, tylko pare stówek za badania
    lekarskie.

    > Z jednej strony chcieliby żeby państwo sprawnie radziło sobie z
    > nielegalnymi imigrantami, żeby nie mogli się ukrywać na lewych
    > dokumentach, a z drugiej strony mają problem żeby państwu zanieść
    > aktualne zdjęcie... żeby np.funkcjonariusz przez przypadek nie pomylił
    > go z imigrantem, bo do starego zdjęcia nie podobny.

    A w UK to w ogóle nie chcą dowodów osobistych :-)

    > Nie wydaje mi się, to przecież grosze w porównaniu z przekopem, czy
    > pilnowaniem trawy pod przyszłe lotnisko.

    2 mld na przekop to tylko 50zl na obywatela. I podatkow nie podnosili
    przy tej okazji.

    > Nie sądzę, że celem jest zebranie tych 100 zł. Ta stówka to raczej, że
    > przy okazji, że skoro można wyciągnąć dodatkowe 100 zł i nikt z tego
    > powodu palić opon pod sejmem nie będzie, to czemu nie?

    PJ zawsze było płatne, i niekoniecznie o zysk tu chodzi, co o
    utrzymanie urzedników, PWPW, tych systemów komputerowych ...

    No i oczywiscie lekarze są za, ci uprawnieni :-)

    A przeciez mozna po amerykansku - urzednik przy przyjmowaniu wniosku
    sprawdzi wzrok na tablicy ...

    J.