  • Data: 2003-01-12 23:24:07
    Temat: Re: Prawo do prywatno?ci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Nie pismo bo szkoda czasu i oleją a zgodnie z ustawą: wniosek o
    | udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych. Prokuratura niczego nie
    | sprawdzi bo nie mają pojęcia o ustawie O ochronie danych osobowych .
    jedyną
    | osobą do której można złożyć skargę to Generalny Inspektor Ochrony Danych
    | Osobowych

    Jednak proponowałbym pismo. Oczywiście, mogą nie odpowiedzieć, ale być może
    sprawa się wyjaśni.
    Ustawa o ochronie danych osobowych jest raczej dość powszechnie dostępnym
    aktem. Nie jest skomplikowana i liczy zaledwie kilkadziesiąt artykułów.
    Jeśli nawet jakiś prokurator jej nie zna, to zawiadomieniem zmusisz go do
    poznania. I tyle. Oczywiście, można spróbować z Generalnym Inspektorem
    Danych Osobowych, ale on jest jeden na cały kraj, więc wydaje mi się, że
    póki co, z prokuratorem będzie szybciej. Pewnie wszczną to na czynności
    sprawdzające, a tam ma tylko 30 dni na podjęcie decyzji o wszczęciu. Nie
    sądzę, by GIDO uwinęło się w tym terminie. No, ale w ostateczności można i
    tu, i tu.