  • 1. Data: 2003-01-07 17:43:42
    Temat: Prawo do prywatności
    Od: jojo69 <j...@p...onet.pl>

    Witam Państwa !

    Jestem na tej grupie poraz pierwszy i bardzo pszepraszam, jeżeli łamię
    jakieś zasady tutaj obowiązujące.
    Mam takie pytanie odnośnie Mojego prawa do prywatności.
    Dostałem pismo od "Reader`s Digest" w kturym napisano -
    "Sz.P
    Pragnę zawiadomić Pana, że przeszedł Pan już dwa etapy XVI Wielkiej
    Loterii Reader`s Digest...."

    Dalsza część mówi o Wielkich Nagrodach dla 1006 osób i inne zagrywki
    socjotechniczne, ale nie o to pytam.
    Czy możecie mi Państwo odpowiedzieć jak lub zkąd mają Moje dane
    osobowe (pełne imię, nazwisko, adres z kodem pocztowym).
    Jestem bardzo na To uczulony i nigdy nie podawałem w Internecie, ani
    nie wysyłałem do żadnych "pisemek" swoich danych osobowych, nie mówiąc
    już o ich wykorzystywaniu.
    I teraz konkretne pytanie - czy ?

    - powinienem wysłać pismo do "Reader`s Digest:" z zapytaniem skąd mają
    moje pełne dane osobowe, czy mogę podać to do jakiejś instytucji
    (prokuratury) w celu stwierdzenia popełnienia przestępstwa ?
    Dodam że bardzo zależy Mi na informacji skąd i (lub) jak mają moje
    Dane.

    Serdecznie pozdrawiam
    Jojo69

    --
    Pozdrawiam Jojo69

  • 2. Data: 2003-01-07 18:06:33
    Temat: Re: Prawo do prywatności
    Od: jojo69 <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Jan 2003 18:43:42 +0100, jojo69 <j...@p...onet.pl>
    Wyklawiaturzył:

    >Witam Państwa !
    Sorki za ortografię w "którym i przepraszam na pierwszym miejscu ;-)"
    Za inne też.
    Tak jakoś wyszło byłem zaślepiony :-))
    Jeszcze raz pozdrawiam
    Jojo69
    --
    Pozdrawiam Jojo69

  • 3. Data: 2003-01-07 19:51:08
    Temat: Re: Prawo do prywatno?ci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Wyślij do nich pismo domagające się podania skąd mają Twoje dane. Jak nie
    wytłumaczą, albo nie odpowiedzą, to złóż zawiadomienie do prokuratury, że
    nieznana ci osoba udostępniła Twoje dane. Prokurator to sprawdzi.

    Ale czy nie łatwiej wyrzucić ten cały nabój do śmieci? Nie szkoda czasu?

  • 4. Data: 2003-01-08 21:00:10
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieznana ci osoba udostępniła Twoje dane. Prokurator to sprawdzi.
    >
    > Ale czy nie łatwiej wyrzucić ten cały nabój do śmieci? Nie szkoda czasu?

    Nie pismo bo szkoda czasu i oleją a zgodnie z ustawą: wniosek o
    udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych. Prokuratura niczego nie
    sprawdzi bo nie mają pojęcia o ustawie O ochronie danych osobowych . jedyną
    osobą do której można złożyć skargę to Generalny Inspektor Ochrony Danych
    Osobowych
    pozdrawam
    Marek

  • 5. Data: 2003-01-12 23:24:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    jedyną
    | osobą do której można złożyć skargę to Generalny Inspektor Ochrony Danych

    Jednak proponowałbym pismo. Oczywiście, mogą nie odpowiedzieć, ale być może
    sprawa się wyjaśni.
    Ustawa o ochronie danych osobowych jest raczej dość powszechnie dostępnym
    aktem. Nie jest skomplikowana i liczy zaledwie kilkadziesiąt artykułów.
    Jeśli nawet jakiś prokurator jej nie zna, to zawiadomieniem zmusisz go do
    poznania. I tyle. Oczywiście, można spróbować z Generalnym Inspektorem
    Danych Osobowych, ale on jest jeden na cały kraj, więc wydaje mi się, że
    póki co, z prokuratorem będzie szybciej. Pewnie wszczną to na czynności
    sprawdzające, a tam ma tylko 30 dni na podjęcie decyzji o wszczęciu. Nie
    sądzę, by GIDO uwinęło się w tym terminie. No, ale w ostateczności można i
    tu, i tu.