    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 9 Aug 2011 21:08:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Prawo do podnajmu

    On Mon, 8 Aug 2011, B wrote:

    > No więc właśnie, czy muszę być ograniczony do tej *części* powierzchni.

    IMO tak.

    > jeżeli przepis zabrania podnajmu to czy mogę spisać umowę na użytkowanie
    > całego lokalu (lub jakiejś jego części) przez 8h w dni robocze.

    Przeczytaj sobie w sąsiednim wątku co to jest *użytkowanie*.
    To bardzi "silne" prawo rzeczowe, w przypadku nieruchomości można
    je wpisać do KW.
    Jako najemca nie jesteś uprawniony do takiego dysponowania czyjąś
    własnością.
    A jeśli miałeś na myśli użyczenie, to podlega takim samym restrykcją
    jak najem - zajrzyj do przepisów KC.

    > Chodzi mi o to czy jest jakaś forma prawna która nie jest najmem ale
    > umożliwia udostępnienie lokalu na czas określony do użytkowania.

    Oczywiście że są, wszystkie mają jedną właściwość: wymagają zgody
    tego kto Ci wynajął lokal.
    Co ci za różnica, z jakiego tytułu będzie ta zgoda? ;)

    pzdr, Gotfryd