  • Data: 2002-11-13 00:10:53
    Temat: Re: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    > Raldek <r...@p...pl> napisał(a):
    >
    > Zgadzam się w pełni z Pawłem Hajdysem z jego tokiem rozumowania.

    Dziękuję. Przepraszam, że Cie ochrzaniłem na początku, ale myślałem, że to Ty
    zadałeś to pytanie na Poradzie. Teraz jestem zdumiony jak to w internecie
    toczą się dyskusje, które niepostrzeżenie zmieniają swoje miejsce.

    > Brrakuje mi tu tylko jednego - jeśli chcecie przyjąć umowę przedwstępną,
    > gdzie tu termin, w ciągu którego strony zobowiązują się do zawarcia umowy
    > definitywnej? Bo te 2 tygodnie to za mało, bo wyznaczają tylko termin
    > początkowy, a gdzie tu termin końcowy? Nie ma.

    Masz tu pewną rację. Może narażę się na jakąś doktrynalną krytykę, ale sądzę,
    że termin dwutygodniowy oznacza, że z jego upływem, o ile nie ziści się
    warunek rozwiązujący umowę przedwstępną, strony niezwłocznie zawrą umowę
    sprzedaży nieruchmości (umowę główną), to znaczy bez nieuzasadnionej zwłoki -
    w takim czasie, jaki jest potrzebny aby w normalnym toku czynności zawrzeć
    notarialną umowę sprzedaży.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys