  • Data: 2002-11-13 06:05:06
    Temat: Odp: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na tym etapie należy zaznaczyć, że istnieje spór, czy umowa przedwstępna
    jest
    > umową sui generis, czy sposobem zawarcia umowy. Ja, jak cała łódzka szkoła
    > prawa cywilnego optuję za drugim rozwiązaniem. Jednakże przyznaję, że
    sprawa
    > jest sporna.

    Tego co napiszę nie bierz do siebie. Ja troche się denerwuję jak slyszę
    szkoła łódzka, krakowaska, warszawska etc. To gdzie studiujemy, co czytamy ,
    z jakimi mądrymi ludźmi mamy do czynienia nie zwalnia nas z obowiązku
    myślenia. Masz prawo do swojego zdania tylko czy potrafisz je obronić.
    Proponuję (jeśli masz ochotę) problem czy umowa przedwstępna jest umową siui
    generis czy sposobem zawarcia umowy spróbować rozstrzygnąć w osobnym wątku.

    Co do reszty twojej długiej wypowiedzi nie zauważyłam wniosków (może to być
    moje przeoczenie).

    > Zresztą, nawet gdyby uznać to zdarzenie za rokowania to nielojalne
    zachowanie
    > sprzedającego powodowałoby takie same skutki jak zawarcie w omawianym
    > przypadku umowy przedwstępnej - odpowiedzialność z tytułu culpa in
    > contrahendo.

    A można wiedziec na jakiej podstawie ustaliłbyś tę odpowiedzialność przy
    rokowaniach.

    Pozdrawiam Beata