    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie - kopia
    Date: Thu, 22 Mar 2012 17:39:53 +0100

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No cóż, w przypadku oprogramowania jest taka podstawa prawna.
    > Więc pytanie nie jest całkiem bez sensu.
    >
    > Generalnie sam Art. 23(1) interpretowany może być różnie. Na tej
    > grupie króluje twierdzenie, że można pobierać, ale spotkałem też
    > odmienne interpretacje.
    >
    > Po pierwsze -- jest zapis o INCYDENTALNYM charakterze to raz. Więc czy
    > np. manie 20 filmów ma incydentalny charakter?

    mądrzejsi od ciebioe o dawna potwierdzają że realnie wg polskiego prawa nie
    można nikogo pociągnąć do odpowiedzilności karnej za sciąganie filmów muzy
    czy zdjęć z sieci. Co nie wyklucza odpowiedzilności cywilnej.

    Tak samo posiadanie kopi filmó muzyki czy inneych utworów nie jest karalne.

    Inaczej jest z oprogramowaniem, tutaj już samo sciąganie jest przestepstwem
    podobenie jak posiadanie TYLKO posiadanie.

    jendnakże już udostepnianie tego wszytskiego jest karalne.