    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie - kopia
    Date: Thu, 22 Mar 2012 16:15:17 +0100

    W dniu 22.03.2012 11:53, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Można pytanie odwrócić, podaj podstawę prawną, że ściągnięcie
    > czegokolwiek z internetu co jest na ogólnodostępnych stronach jest
    > nielegalne.

    No cóż, w przypadku oprogramowania jest taka podstawa prawna.
    Więc pytanie nie jest całkiem bez sensu.

    Generalnie sam Art. 23(1) interpretowany może być różnie. Na tej grupie
    króluje twierdzenie, że można pobierać, ale spotkałem też odmienne
    interpretacje.

    Po pierwsze -- jest zapis o INCYDENTALNYM charakterze to raz. Więc czy
    np. manie 20 filmów ma incydentalny charakter?

    Po drugie, wydaje się, że intencją było umożliwienie pośrednictwa w
    przekazywaniu legalnych rzeczy, a nie prawo do zwielokrotniania.

    Zaś art. 23 p. 2 mówi o pojedynczych egzemplarzach, co znów sugeruje
    raczej wspólne odsłuchiwanie/oglądanie w gronie przyjaciół, a
    niekoniecznie zwielokrotnienie czy pobieranie.

    Pytanie jest też, czy pobieranie czegoś, co zostało nielegalnie
    udostępnione może zostać ,,zalegalizowane'' tym artykułem. W końcu jak
    kupię kradziony samochód, to mi go zabiorą, nawet jeśli działałem w
    dobrej wierze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek