eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych › Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
  • Data: 2019-01-24 22:56:53
    Temat: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-01-19 o 22:17, Shrek pisze:

    > Widać prokurator się nie znał. Albo tak lubił marka ch., że dla jego
    > dobra mu zarzuty postawił.

    Albo jak zwykle co przeinaczyłeś - co za najbardziej prawdopodobną
    wersję bym uznał. Po z tym, o ile dobrze wizę, to gościowi zarzut
    postawili, a dopiero potem zaczął wyjaśniać.

    > O to, że twierdzisz, że jeśli się nie dogadalismy, to jest inne
    > przestępstwo niż umawianie się za obopólną zgodą, a wcześniej
    > twierdziłeś, że umawianie się nie jest karalne. Więc sformułowanie
    > _inne_ przestępstwo jest w twoim przypadku strzałem w kolano.

    Umawianie nie jest karalne, o ile do porozumienia nie dojdzie. Bo to
    przygotowanie, a przy łapówce akurat nie jest karalne. Natomiast poza
    "umawianiem" się są możliwe jednostronne oferty i te są ścigane różnie w
    zależności od szczegółów. Jeśli zaproponuję Tobie łapówkę, to inna
    kwalifikacja prawna, niż jeśli Ty uzależnisz coś od tej łapówki. A
    jeszcze inna kwalifikacja, jeśli propozycja zostanie przyjęta. Inaczej,
    jak ja będę chciał dać, a Ty odmówisz przyjęcia. Jeszcze inaczej będzie,
    jeśli propozycja zostanie przyjęta, ale ostatecznie któraś ze stron
    odstąpi - tu już z przodu kodeksu masz omówione odstąpienie od
    przestępstwa. Weź sobie doczytaj, bo to kilka zadań w kodeksie w
    okolicach art.228 i kolejnych. Nie rób z siebie większego głupka, niż
    jesteś.