eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych › Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
  • Data: 2019-01-25 01:34:09
    Temat: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-01-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie zgadzam się z Tobą. Przypuśćmy, że jesteśmy grupą, która sobie dla
    > grandy robi w domu urodziny Hitlera - pomijam chwilo, o sens. Każdy z
    > nas przynależy do tej grupy, ale już ustaliliśmy, że same urodziny w
    > domu prawa nie naruszają. Ale należę do tej grupy.
    >
    > Tydzień później kilku spośród nas wpada na urządzenie happeningu na
    > Rynku i publiczne zachwalanie Fuhrera oraz jego poglądów. Czy z automatu
    > ja będę winny przynależności do grupy popełniającej to przestępstwo?

    Patrzysz na grupę (organizacje) jak na formalny twór, gdzie
    przynaleznośc okresla np. legitymacja. Dla mnie to jest n-osób, których
    przynalezność określa to, że mają np. wspólne cele i je realizują. To
    jest jak nabardziej zgodne z cyt. wczesniej art.

    W Twoim przykładzie to są MZ dwie grupy, wiec ci co zrobili sobie
    urodziny Hitlera w domu dla jaj, ale już na powaznie, uważają robienie
    brunatnej zadymy na rynku jako coś złego, to nie ta sama grupa. Róznią
    się własnie celami i działaniem. Przecież można należeć do róznych
    organizacji i realizowac rózne cele, nie tylko cały zakres jednej z
    nich.

    Generalnie wiem o co Ci chodzi, ale ponownie, wydaje mi się to bez
    znaczenia praktycznego, bo przepisy powinny być interpretowane zgodnie z
    ich duchem. Tu sprowadza się do tego, że ktos planuje i realizuje
    działania przestepcze i robi to w sposób zorganizowany w grupie. Praca w
    zorganizowanej grupie zwiększa potencjał i szkodliwość takich działań.

    --
    Marcin