eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych › Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
  • Data: 2019-01-25 10:04:21
    Temat: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Patrzysz na grupę (organizacje) jak na formalny twór, gdzie
    > przynaleznośc okresla np. legitymacja. Dla mnie to jest n-osób, których
    > przynalezność określa to, że mają np. wspólne cele i je realizują. To
    > jest jak nabardziej zgodne z cyt. wczesniej art.

    OK! Tu się zgadzam. No ale właśnie z tego powodu bardziej chodzi o
    "branie udziału", nie o "przynależność" , o nie ma jak tej
    "przynależności" określić. Oczywiście, braniem udziału będzie latanie
    flagą (samo w sobie niespecjalnie groźne), gdy to organizacja
    propagująca faszyzm - to taka forma zbiorowej odpowiedzialności.

    > W Twoim przykładzie to są MZ dwie grupy, wiec ci co zrobili sobie
    > urodziny Hitlera w domu dla jaj, ale już na powaznie, uważają robienie
    > brunatnej zadymy na rynku jako coś złego, to nie ta sama grupa. Róznią
    > się własnie celami i działaniem. Przecież można należeć do róznych
    > organizacji i realizowac rózne cele, nie tylko cały zakres jednej z
    > nich.

    Ależ ja wiem. Ja jedynie chcę wykazać, że tego nie da się jednoznacznie
    ocenić tylko po jakim fragmencie kilku kicających po lesie facetów.
    Zwłaszcza, że wiele na to wskazuje, iż przynajmniej w jakiejś części
    robili to dla zgrywy i pod wpływem podżegania. Oczywiście z nimi nie do
    końca wszystko jest w porządku, bo mnie jakoś nie chce się uwierzyć, że
    to były całkiem przypadkowe osoby, ale nie zdziwił bym się, jakby tam
    jakaś część była naprawdę zupełnie przypadkowo - na prośbę kolegów, albo
    zgoła za jakimś wynagrodzeniem.

    Przecież TVN mógł po prostu "zamówić" spektakl. Ze dwa lata temu u nas
    robiono taką rekonstrukcję napadu na hitlerowski posterunek. Zdarzenie w
    miejscowym skansenie. Warsztat garncarza przerobiony na posterunek.
    Flagi hitlerowskie. Kilku kolegów przebranych za Niemców i nawet z
    opaskami. Czy i to było propagowanie faszyzmu.

    > Generalnie wiem o co Ci chodzi, ale ponownie, wydaje mi się to bez
    > znaczenia praktycznego, bo przepisy powinny być interpretowane zgodnie z
    > ich duchem. Tu sprowadza się do tego, że ktos planuje i realizuje
    > działania przestepcze i robi to w sposób zorganizowany w grupie. Praca w
    > zorganizowanej grupie zwiększa potencjał i szkodliwość takich działań.

    Pytanie, kto był tu faktycznym organizatorem - bo ja mam wątpliwość, czy
    nie przedstawiciele TVN-u.