  • Data: 2006-10-27 19:36:01
    Temat: Re: Prawa pracodawcy
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur napisał(a):

    > Z pierwszego postu wynika dosyć jednoznacznie:
    > "Dał jej do wykonania prace ktora nalezalo wykonac w jeden dzien tj. 8h.
    > Pracownik olał sprawe i po 8 wykonał powiedzmy 80% zadania. Pracodawca
    > wkurzył i kazał mu zostac po godzinach i dokonczyc"
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Co z tego wynika?
    Jak cos skopsasz to mogę ci kazać zostać po godzinach, o ile istnieją
    szczególne potrzeby pracodawcy (by to poprawić od razu w ten sam dzień)
    - art. 151 §1 pkt 2 kp i nie będą to nadgodziny, bo art. 82 §2 kp.

    > Czyli wykonać zadanie, pracę której nie zdążył wykonać w ciągu ustawowych 8
    > godzin (nie wnikamy z jakich przyczyn do tego doszło - może poprzez to że
    > pracodawca "wyśrubował normę).

    To tylko twoja interpretacja zadania. Przypominam że art. 82 §1 kp mówi
    nie tylko o rzeczach, ale również o usługach. A usługę już bardzo łatwo
    nazwać "zadaniem", a zrobienie jest w 80% jest wadliwym wykonaniem usługi.

    > Z pierwszego postu absolutnie nie wynika że pracodawca kazał "usunąć
    > zawinione przez pracownika błędy, usterki"

    Z pierwszego postu nie wynika to wprost, ale nie wyklucza też takiej
    możliwości.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam