  • Data: 2003-07-09 17:37:57
    Temat: Re: Prawa autorskie programu w pracy
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Mejlun" <g...@p...ze.spamem.plusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:1p8yyh8i3k8ch$.o5m22eubehs2.dlg@40tude.net...

    > Prawa autorskie sa niezbywalne. Wiec jesli ty go zrobiles, to zostal
    > zrobiony przez ciebie - ty jestes autorem - tego sie nie da zmienic
    > Ale robiles go w pracy, na sprzecie firmowym, w godzinach pracy - wiec
    poza
    > tym, ze jestes jego autorem to nie masz zadnych praw finansowych z nim
    > zwiazanych.
    > Grzegorz
    >
    > PS. nie jestem prawnikiem ;)

    pomimo stosunku pracy, prawa autorskie materialne zachowuje autor.
    jednak sama sprawa jest śliska, bo pracodawca zawsze może powiedzieć
    że uzgodniliście, że program jednak zrobisz - i zrobiłeś. W domniemanym
    i dorozumianym zakresie więc (na użytek własny firmy) pracodawca
    może dowolnie nim dysponować i z niego korzystać.

    wykonywałeś go w godzinach pracy - jeżeli robiłeś to "za plecami"
    pracodawcy - dopuszczałeś się "lewizny" w godzinach pracy, za które
    pracodawca płacił Ci wynagrodzenie. Jeżeli robiłeś za zgodą i przyzwoleniem
    pracodawcy - jak już wspomniałem, wyjdzie na to, że w zakresie
    domniemanym i dorozumianym ma on prawo do korzystania z tego
    oprogramowania.

    Nadal jednak, niezależnie od wszystkiego, masz pełne prawo do
    rozpowszechniania programu i czerpania z tego korzyści materialnych.
    Byłego pracodawcy bym "nie tykał".