    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie, minimalne stawki, wyrok, apelacja.
    Date: Fri, 1 Feb 2008 09:30:33 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 01 Feb 2008 09:10:48 +0000, asik napisał(a):

    > Problem polega na tym, ze tabele za wykorzystanie zdjec w Internecie nie
    > zostaly ujete w zatwierdzonych Tabelach stawek minimalnych ZPAF i stawki
    > ZPAF funkcjonuja wszedzie poza Internetem. Poniewaz jednak nie zajmuje
    > sie zawodowo sprzedaza zdjec i nie wiem jak ksztaltuja sie ich ceny, to
    > zasadnym wydaje mi sie wykorzystanie do obliczenia wartosci przedmiotu
    > tabel organizacji, ktorej w mysl Art. 107 UoPA podlegam. Szczegolnie ze
    > jesli porownac stawki w tabelach za wykorzystanie zdjec w Internecie z
    > tymi zatwierdzonymi, to ceny wygladaja podobnie.

    Problem w tym, że korzystasz ze starej treści ustawy - art. 108 ust. 3
    pr.aut. został uchylony, i to dość dawno temu. Nie ma czegoś takiego jak
    "zatwierdzone tabele wynagrodzeń".

    Co za tym idzie, ze względu na uchylenie art. 108 ust. 3, rzeczony art.
    109 pr.aut. stracił rację bytu (jest "pusty").

    Ponadto jeśli przepis o wysokości odszkodowania odnosi się do powstałej
    szkody, to można posiłkować się tabelami (nawet gdyby istniały), ale nie
    można odnosić się do nich wprost. Sąd zawsze może miarkować odszkodowanie!

    Nawiasem mówiąc nie widziałem chyba innego tak przeciwwolnorynkowej grupy
    zawodowej wykonującej wolny zawód jak fotografowie!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie