  • Data: 2007-08-17 14:02:53
    Temat: Re: Praca w soboty - legalnie?
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mały pisze:
    > Od zawsze pracuję w soboty - w co drugą przez cztery godziny - nawet jak
    > mam urlop to musze to odrabiać (pracując później każdą po kolei). Nie
    > płacą mi za to dodatkowo (dostaję tyle co na umowie),nie mam też wolnego
    > dnia (pracuję po 8 godzin od poniedziałku do piątku). Czy to legalne?
    > Czy coś mi się należy od pracodawcy (np za zaległe soboty)? Podpowie
    > jakaś mądra głowa? ;)
    >
    > M.

    Zgodnie z KP

    8h na dobę
    40h na tydzień

    Ilość "nadgodzin" nie może przekroczyć 48h w przyjętym okresie
    rozliczeniowym(najczęściej miesiąc). I tak we wrześniu norma godzinowa
    dla całego etatu wynosi 160h wszystko co przepracujesz ponad to to
    nadgodziny ale liczba godzin przepracowanych ogółem nie może przekroczyć
    208. Istotne jest tu pojęcie okresu rozliczeniowego. Tak więc jeżeli on
    wynosi np. 4 tygodnie to może być tak że 2 tygodnie robisz po 80h a dwa
    masz wolne.

    Więcej na http://www.prawopracy.fr.pl/21.php
    a co do wynagrodzenia to tu->
    http://www.praca.info/kodeks-pracy.mspx?d=d6-czas-pr
    acy/r5-praca-w-godzinach-nadliczbowych&ak=kodeks

    p,M