  • Data: 2009-10-14 18:06:19
    Temat: Re: Pozew przeciw PZPN czy prywatny?
    Od: piotrl <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kodeks karny:
    Art. 216. § 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod
    jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby
    tej dotarła,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
    § 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.
    § 3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego
    albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności
    cielesnej lub zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia
    kary.
    § 4. W razie skazania za przestępstwo określone w § 2 sąd może orzec
    nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na
    inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
    § 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.