eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPowiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa › Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci
    towaru z umowa
    Date: Sat, 06 Sep 2008 22:13:31 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <g9uo98$2e5$1@news.onet.pl>
    References: <2...@d...googlegroups.com>
    <g9pb69$sqh$2@inews.gazeta.pl> <g9pfpt$rfd$1@news.onet.pl>
    <g9pgj7$26q$2@inews.gazeta.pl> <g9pgpt$u7l$1@news.onet.pl>
    <g9pjcc$ina$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@8...googlegroups.com>
    <g9rka2$nhn$1@news.onet.pl> <5...@z...router>
    <g9tbke$k4r$1@news.onet.pl> <g9tkiu$rov$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089076212166.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1220732008 2501 89.76.212.166 (6 Sep 2008 20:13:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Sep 2008 20:13:28 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <g9tkiu$rov$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 080906-0, 2008-09-06), Outbound message
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.16 (Windows/20080708)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:552267
    [ ukryj nagłówki ]

    PlaMa pisze:
    > Liwiusz pisze:
    >
    >> Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem
    >> poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny,
    >> umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np.
    >> telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.)
    >
    > Rozumiem, że klient nie musi się zgadzać z niektórymi formami
    > powiadamiania?
    > Np. ta twoja wywieszka na tablicy.


    Może się nie zgadzać, niemniej jednak nie wypowiadam się, jaką
    decyzję w razie sporu podejmie sąd.

    Obydwie metody (list polecony wybrany przez klienta, albo wywieszka
    wybrana przez sprzedawcę) mają wady, czyli każda z metod może być
    wybrana przez kontrahenta w celu krzywdzenia drugiej strony. Tym samym
    nadużywanie każdej z tych metod może być zabronione.

    Na przykład jeśli uporczywy klient będzie składał 100 reklamacji
    dziennie (przez miesiąc) i na każdą będzie żądał odpowiedzi listem
    poleconym, to łatwo może puścić sprzedawcę z torbami.

    Z drugiej strony jeśli sprzedawca internetowy na reklamacje będzie
    odpowiadał poprzez wywieszkę w siedzibie swojej DG, czyli w swoim domu,
    to może to bardzo utrudnić możliwość dowiedzenia się przez klienta o
    odpowiedzi na reklamację.

    Najlepiej jeśli sposób odpowiedzi będzie ustalony przez strony w
    momencie składania reklamacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1