  • Data: 2004-06-19 18:16:34
    Temat: Re: Postepowanie prokuratorskie
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy w takim razie mam jakakolwiek mozliwosc zazalenia na postanowienie
    > prokuratora(policji) ze sporzadzono akt oskarzenia??
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Witam!

    Ustawa Prawo Budowlane:

    Art. 91. 1. Kto:
    1) udaremnia określone ustawą czynności właściwych organów, [czyli organow m.in
    nadzoru budowalnego]
    2) (...)
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Jest to przestepstwo scigane z urzedu. Na podstawie Art. 10. § 1. Kodeksu
    Postepowania Karnego "Organ powołany do ścigania przestępstw jest obowiązany do
    wszczęcia i przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, a oskarżyciel
    publiczny także do wniesienia i popierania oskarżenia - o czyn ścigany z
    urzędu." Nie mozesz zalic sie na to, ze wszeto postepowania i przedstawiono
    zarzuty twojej zonie (tzn. ona nie moze). Jezeli zarzut okaze sie nieuzasadniony
    zostanie uniewinniona. Jedyne co jej proponuje to wnosic o _warunkowe umorzenie
    postepowania_ aby nie miala skazania "w papierach"

    No i powiedz malzonce, ze jak sie postara i wykaze odrobine dobrej woli -
    pogada z policjantem czy nadzorujacym sprawe prokuratorem - to nie zostanie
    skazana i sad warunkowo umorzy postepowanie na okres proby od 1. do 2. lat.
    Jezeli nic w tym czasie nie zbroi to juz nie bedzie mozna wznowic postepowania.

    Co do dzwonienia do pracy, to chyba naturalne, ze jezeli nie ma nikogo w domu to
    mozna dzwonic do pracy. Policja tez pracuje i trudno aby dzwonili po godzinach
    swojej pracy i malzonki.

    ...i nie przesadzaj z besztaniem ludzi w innych postach.

    Konrad