    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Posiadanie pirackich kopii utworow.
    Date: Wed, 4 Jan 2006 19:11:50 +0100

    Kan. [###t...@w...pl.###] napisał:

    > - czy tym "jakimkolwiek sposobem" jest np. udostępnianie (sprzedaż)
    za
    > drobną opłatą np. filmu na bazarze ?

    Nie. Ale by film się na bazarze pojawił, to ktoś go musiał
    rozpowszechnić. Nie ma innej siły, chyba, ze ktoś wykradł reżyserowi
    kopię matkę.

    > - czy zatem "jakimkolwiek sposobem" jest nap pożycznie płyty z
    filmem lub
    > muzyką koledze i jej kopiowanie ?

    To rozpowszechnianie nie musi być ściśle związane z Twoim
    egzemplarzem. Ustawa nigdzie tego nie wymaga. Po prostu możesz to
    kopiować po premierze.

    > - jak sam zaznaczyłeś musi być zgoda twórcy, inaczej jest to
    nielegalne

    Jak nie rozpowszechnił, to Moza zacząć się zastanawiać nad tym.

    > wg. mnie to zrobiono to na zasadzie: "lepszy wróbel w garści niż
    gołąb na
    > dachu" i wg. mnie jest to można prawa, w czym niestety jesteśmy
    > bardzo dobrzy ... równie dobrze można byłoby wprowadzić opłatę od
    > komputera, bo przecież nagrywarka (nie mam na myśli stacjonarnej)
    bez
    > niego nie będzie zadziała ... nie zapomnijmy też o oprogramowaniu,
    bez
    > którego też nie da się nic nagrać ... aha jest jeszcze monitor, i
    myszka
    > i klawiatura ... PARANOJA

    Nie paranoja, tylko umowa cywilno prawna. Oni juz wzięli swój haracz i
    teraz można sobie w tym ograniczonym zakresie kopiować.1