    From: "Kane" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Posiadanie pirackich kopii utworow.
    Date: Wed, 4 Jan 2006 18:33:13 +0100

    > Na początku ustawy jest definicja rozpowszechnienia. Bądź uprzejmy się
    > z nią zapoznać i nie pisać - jakby to delikatnie napisać -
    > nieprawdziwych informacji. Utworem rozpowszechnionym jest utwór, który
    > za zezwoleniem twórcy został w jakikolwiek sposób udostępniony
    > publicznie. Podkreślam JAKIKOLWIEK SPOSÓB!

    - czy tym "jakimkolwiek sposobem" jest np. udostępnianie (sprzedaż) za
    drobną opłatą np. filmu na bazarze ?
    - czy zatem "jakimkolwiek sposobem" jest nap pożycznie płyty z filmem lub
    muzyką koledze i jej kopiowanie ?
    - jak sam zaznaczyłeś musi być zgoda twórcy, inaczej jest to nielegalne ...

    > Celem musi być osiągnięcie korzyści. Poza tym ZAiKS > i inne organizacje
    > pobierając tantiemy od nośników i kopiarek
    > jednocześnie wyraziły zgodę
    > na ich wykorzystanie w tym celu.

    wg. mnie to zrobiono to na zasadzie: "lepszy wróbel w garści niż gołąb na
    dachu" i wg. mnie jest to nadinterpretacja prawa, w czym niestety jesteśmy
    bardzo dobrzy ... równie dobrze można byłoby wprowadzić opłatę od komputera,
    bo przecież nagrywarka (nie mam na myśli stacjonarnej) bez niego nie będzie
    zadziała ... nie zapomnijmy też o oprogramowaniu, bez którego też nie da się
    nic nagrać ... aha jest jeszcze monitor, i myszka i klawiatura ... PARANOJA