  • Data: 2006-01-04 07:46:56
    Temat: Re: Posiadanie pirackich kopii utworow.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > już

    > za

    > Na początku ustawy jest definicja rozpowszechnienia. Bądź uprzejmy się
    > z nią zapoznać i nie pisać - jakby to delikatnie napisać -
    > nieprawdziwych informacji. Utworem rozpowszechnionym jest utwór, który
    > za zezwoleniem twórcy został w jakikolwiek sposób udostępniony
    > publicznie. Podkreślam JAKIKOLWIEK SPOSÓB!

    Ale chyba nie mozna tego interpretowac w ten sposob, ze mozna _legalnie_
    sciagnac utwory z sieci p2p, kupic plyte na bazarze czy zdobyc je w
    jakikolwiek inny sposob, jezeli np. byly one gdziekolwiek i kiedykolwiek
    zagrane na koncercie, lub puszczone w radio lub telewizji?

    Co do 23.1. to mam watpliowosci czy "zakres wlasnego uzytko osobistego"
    obejmuje rowniez sciaganie pirata z p2p, lub kupowanie go na bazarze
    (przy zalozeniu ze utwor byl gdzies kiedys wyemitowany).

    Czy moze sposob pozyskania utworu to juz zupelnie inna bajka?

    Chwilowe zwielokrotnienie utworu w celu przeslania jest dozwolone na
    mocy art. 23^1, ale art. 23.2. mowi, ze dozwolony uzytek to korzystanie
    tylko przez osoby bliskie.

    Nie wiem tylko czy dobrze robie mieszajac przepisy mowiace o
    korzystaniu, z tymi mowiacymi o pozyskiwaniu, ale tych o sposobach
    pozyskiwania (legalnych i nielegalnych) nic w ustawie chyba nie ma.

    > Celem musi być osiągnięcie korzyści. Poza tym ZAiKS i inne organizacje
    > pobierając tantiemy od nośników i kopiarek jednocześnie wyraziły zgodę
    > na ich wykorzystanie w tym celu.

    Firmy broniace praw autorskich usilnie forsuja przekonanie, jakoby
    posiadanie pirata bylo osiagnieciem korzysci majatkowej, co wiecej -
    nawet bylo strata dla dystrybutora danego dobra.
    Czy prawo jest w tej kwestji jednoznaczne i jest gdzies wyraznie
    napisane co to jest korzysc majatkowa?