    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Porzucenie pracy
    Date: Sun, 30 Sep 2007 20:18:08 +0200

    Użytkownik "Buster" <b...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    news:fdoji5$b35$1@inews.gazeta.pl...
    > Powitać.
    > Mam takie pytanko. Chcę zmienić pracę, a dotychczasowy pracodawca nie
    > zgodzi się na porozumienie stron. Okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiące.
    > Nowy pracodawca nie będzie chciał tyle czekać, a że mi zależy, więcej się
    > u dotychczasowego pracodawcy nie pojawię, jednocześnie podpisując umowę o
    > pracę z nowym pracodawcą, czyli porzucę pracę. Co mi grozi w takiej
    > sytuacji??

    Ptaktycznie to...
    Na świadectwie pracy bedziasz miał dyscyplinarkę, to akurat nie ma większego
    znaczenia-bo wiadomo, że pracodawcy sa różni, a jak masz juz następna pracę
    to wielkiej szkody nie narobi. Następne świadectwo pewnie nbedzie ok. Jeśli
    nie pracowałes długo to nawet nie musisz pokazywać pózniej tego świadestwa.
    Finansowo pewnie poda cię do sądu i pewnie z powództwa cywilnego zwykle
    wtedy koszty są: za 3 miesiące Twoja pensja i koszt kóry ponosi pracodawca,
    jakies odszkodowanie-raczej niewielkie jesli nie jestes kimś ważnym no i
    koszty sądowe. Orientacyjnie pensja za ok 8-10 miesięcy.

    Bardziej się opłaca coś ukraść i zostać złapanym, przyjść kompletnie
    narąbanym do pracy i dać się zmiezryć alkomatem... wtedy tylko dyscyplinarka
    bez kosztów .... :)