    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy! Jak zameldować się bez zgody właściciela?
    Date: 19 Jul 2005 08:49:13 +0200

    > Wewnętrnzy regulamin i zgłaszanie liczby mieszkańców.

    ...? A jak ktoś ma w d. regulamin i nie zgłosi liczby (ilości:) mieszkańców? Bo
    mało jest na tym świecie nadludzi...

    > W takim razie od dzisiaj masz się do mnie zwracać per 'nadczłowieku' ;->

    OK, będę to czynił... :)

    > Jak sobie wybierasz debili do zarządu, to tak masz.

    Mocne słowa. Chyba zbyt mocne. Co może zrobić zarząd w takiej sytuacji?
    Wyrzucić babę ze Spółdzielni? To nic nie da, nie ma już obowiązku bycia
    członkiem wspomnianej.

    > U mnie już od bardzo dawna są liczniki.

    Pewnie nowy budynek. Spróbuj założyć liczniki w starej kamienicy (1926 r.)
    gdzie wszystkie rury i odpływy lecą w ścianach i nie ma specjalnego szybu do
    pionów. To jest zrujnowanie 80 mieszkań. Każdy lokator zażąda jeszcze żeby
    położyć mu na nowo glazurę, bo starą diabli wezmą przy wypruwaniu rur. Koszty
    olbrzymie a lokatorzy przecież kasy nie dadzą. Do tego mieszkania były po
    wojnie dzielone i łączone - zdarza się, że jedno mieszkanie obsługują 2x3
    piony - to daje razem 6 liczników na mieszkanie. Taki projekt oczywiście już
    był, ale Walne Zgromadzenie uwaliło go właście ze względu na potworne koszty.
    Mnie raczej interesuje, czy konkretny, pojedynczy lokator może sobie założyć
    samodzielnie liczniki na własny koszt i rozliczać się osobno w budynku gdzie
    nie są zainstalowane liczniki. Interesuje mnie to dlatego, że w czasie remontu
    parę lat temu zrobiłem sobie wyjścia na liczniki przed wszystkimi ujęciami.
    Piony mam 2x2 więc to będą tylko 4 liczniki a nie chcę płacić za właścicieli
    hoteli, którzy dodatkowo nie umieją sobie wymienić uszczelki, przez co woda się
    leje non-stop.

    > Liczbie, jeśli już.

    Ale co do meritum to jest OK?

    > Pytanie: a na jakiej podstawie spółdzielnia ma dostęp do danych
    > meldunkowych?

    Chyba na podst. ust. o ochronie danych osobowych. U nas przed 97 r. to po
    prostu urząd dawał wydruki z nazwiskami zameldowanych osób (trzeba było
    oczywiście o to poprosić). Po 97 to już kazali wypełnić jakiś potwornie
    skomplikowany druk, ale Spółdzielni nie chodziło o nazwiska tylko o liczbę-
    ilość zameldowanych, więc obyło się bez wypełniania druku i bez nazwisk.

    Pozdrawiam

    Czapla