    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Date: Thu, 10 Jul 2008 22:25:52 +0200

    On Thu, 10 Jul 2008, Tristan wrote:

    > bardzo restrykcyjny w nazewnictwie, to znajdź mi nazwę na spłacanie towaru
    > w paczkach po Mzł miesięcznie, a będę tej nazwy używał

    Wiesz, wynajdywać trudne zadania to i ja umiem.
    Znajdź mi nazwę na "osobę fizyczną nie prowadzącą działalności
    gospodarczej lub będącą wyłącznie rolnikiem ryczałtowym".

    Nie ma takiej nazwy i basta (konsument nie podchodzi, bo np.
    kupujący w celach zawodowych ale nie gospodarczych łapie się
    na ww a na konsumenta nie).

    > do stwierdzenia, że
    > to niemoralne, żeby taką umowę zrywać korzystając z kruczków prawnych.

    Przypadek jest trudny, ja bym się wstrzymał z osądem.
    Postawienie strony w takim układzie że:
    - umowa zostaje wypowiedziana przez sprzedającego z żądaniem
    zaakceptowania nowego, niekorzystnego warunku
    - nabywca może nową treść przyjąć, ale wtedy "wtopił" na niekorzystnym
    dla siebie warunku (na ktory poprzednio się nie zgadzał, nikt
    nie pytał czy się zgodzi)

    ...wcale nie jest tak jednoznaczne moralnie jak piszesz.

    > No ale mówię o pożyczce,

    I prawidłowo.
    Warunki pożyczki są wyczerpane.

    > tak tu mówię o ratach. Nie wiem, może złe
    > nazewnictwo, ale fakt spłacania w kawałkach jest i tyle.

    Ale spłacasz CO INNEGO niż telefon! - opisałem w sąsiednich postach,
    proszę (jeśli chcesz oponować) aby oponować tam :)

    pzdr, Gotfryd