eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    From: poreba <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Date: Fri, 25 May 2007 18:14:58 +0200
    <op.tsbr3q0xrgp2nr@sempron> <f2c83m$cvd$1@inews.gazeta.pl>
    <op.tsdfxqh8rgp2nr@sempron> <f2cgfc$kjb$1@inews.gazeta.pl>
    <op.tsdr5a2irgp2nr@sempron> <f2egcf$gsj$1@inews.gazeta.pl>
    <f2euha$h6l$1@inews.gazeta.pl> <op.tsfiztrergp2nr@sempron>
    <1sjaq6xsui6cl$.1231a4ulfa9wh$.dlg@40tude.net>
    <op.tsgvc7jdrgp2nr@sempron> <11kut9ra1j7yd$.ucbbaulxjxbi$.dlg@40tude.net>
    <op.tsgzlnp5rgp2nr@sempron> <f2ib50$hve$2@news.onet.pl>
    <1...@h...pt> <f2l0nm$p4s$2@news.onet.pl>
    <1...@h...pt> <f2qg56$ktd$1@news.onet.pl>
    <kdout5eapboh$.185sk6pgzn2ua.dlg@40tude.net> <f32a61$g49$1@news.onet.pl>

    Dnia Wed, 23 May 2007 23:02:57 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Bo płatność niskostawkowa a wysokonakładowa jest sprzeczna z modelem
    > OpenSource.
    Ale wytłumacz dlaczego Twoim zdaniem model open source jest sprzeczny z
    n-stawkową a n-nakładową płatnością i dlaczego wogóle z płatnością. O ile
    oprogramowaniu z zamkniętym kodem źródłowym można przypisać jakiś stosunek
    do płatności, to OS jest niejako /skośne/ do kwestii odpłatności. Inaczej:
    co ma technologia produkcji procków (jedni tyle nano- inni jeszcze inne,
    jadni x86 inni ARM) do kwestii ceny - koszty w przypadku OS tkwią zupełnie
    gdzie indziej niż w CS.

    > No tak... Pewnie tak... Podatki wykończyły programistów i wyjechali na
    > saksy...
    Nie, system jest zawiły, niespójny, zmienny itd.

    > No i? Nie zmienia to faktu, że jest to ściśle związane z płatnością
    Ty znowu z tą płatnością, i czy aby na pewno 'vademecum' przypisujemy takie
    samo znaczenie?

    > Spróbuję innymi słowy: Tak, może i może powstać przeglądarka OpenSource
    > (no z dokładnością do tego że akurat Audatex zawiera jakieś
    > zabezpieczenia auntypirackie, więc już choćby temu nie może), ale co Ci
    > da sama przeglądarka? jest BEZUŻYTECZNA.
    Dlaczego bezużyteczna? Ściągasz/kupujesz/kompilujesz sobie przeglądarkę,
    kupujesz bazę/abonament i używasz. A jest na OS. Gdzie sprzeczność?

    > No i ciekawe co z tego wyjdzie i kiedy wyjdzie i na ile będzie aktualne. Bo
    > to nie jest taki temat pstryk-mamy.
    Już coś publikują /ad2005 coś już było chyba/

    > ,,zbierzmy sobie notatki z wyjazdu rowerkiem do parku i wklepmy w
    > cośtama''. No z taką mapą to ja bym jeździć inaczej niż hobbystycznie
    > dla jaj nie chciał.
    AFAIR to właśnie takie jest _przeznaczenie_.

    > Ideologiczny... Aczkolwiek to jest inna bajka. Zobacz co napisałem:
    > I dlatego _wiele_ produktów.
    > _WIELE_ nie wszystkie.
    Przecież stawiałeś tezę: konieczność stałego i
    ciągłego rozwoju lub ogromnych nakładów = OS się nie nadaje.
    Potem dodałeś: brak zysków = OS się nie nadaje. Ja Ci piszę o SunO/OO, a
    Ty, że to wyjątek. Inny przykład to kexi.

    Akurat OOo powstaje od coś koło 20 lat, z czego 8 w

    > Pacz mi na usta: Nie udowadniam tezy że nic się nie da. Udowadniam tezę, że
    > pewnych rzeczy się nie da.
    > W sklepie warzywnym...
    > ... kuźwa od tygodnia z hakiem opisuję te przypadki.
    A ja Ci usiłuję udowodnić, że przyjęty model produkcji oprogramowania jest
    w dużej części ortogonalny do zastosowań. Chociaż przywołując z pamięci
    tezy z wykładów IP to coraz z mniejszym zapałem. Ja już mam argumenty na
    zbicie swojej tezy, jednak Twoje by mnie nic-a-nic nie przekonały.

    > No wiesz, odkurzacz jest zdecydowanie mniej skomplikowany i zdecydowanie
    > prościej stwierdzić przyczynę problemu.
    No to niech będą odrzutowce, procki czy mikroskopy elektronowe.

    > W przypadku programów się nie da.
    To trza pisać mniej skomplikowanie, żeby można było stwierdzić przyczynę
    błedu ;))) Ale zastrzegam, że akurat w tym fragmencie trolluje

    --
    pozdro
    poreba